Technicien - Support informatique niveau 1 ( Contrat de 6 mois ) / Tier 1 IT Support Technician (Contract 6 months)
The Guarantee Company of North America
Ville de Montréal, Province de Québec, Canada
1d ago

Le candidat retenu apportera du soutien technique de 1er niveau et sera responsable du support informatique au niveau des logiciels et du matà riel informatique.

Les responsabilitàs quotidiennes comprennent le soutien de 1er niveau pour tous les usagers (travaillant à l'interne ou l'externe), la configuration et l'entretien de postes de travail, l'administration des logiciels et du matà riel informatique, y compris la sà curità , le dà pannage, la configuration d'un nouvel utilisateur, les mises à niveau matà rielles et logicielles et la formation personnalisà e d'utilisateurs.

Compà tences :

  • Diplà me d'à tudes post-secondaire dans un domaine connexe aux TI ;
  • Connaissances techniques ou une expà rience pratique avec les produits Microsoft, y compris Active Directory, les systà mes d'exploitation Windows 7, 8 & 10 (poste de travail) et Microsoft Office (2013 & 2016);
  • Expà rience avec serveurs Windows - 2008 R2, 2012 R2 ;
  • Administration de Microsoft Office 365,
  • Comprà hension des protocoles TCP / IP, DNS, DHCP et connaissances de base pour le dà pannage des rà seaux, Citrix;
  • Arrivà e du nouveau personnel - installation des accà s et des ordinateurs ;
  • Personne autonome faisant preuve d'initiative et pouvant travailler efficacement avec un minimum de supervision ;
  • Capacità de gà rer plusieurs priorità s à la fois ;
  • Capacità de travailler avec le systà me de gestion des demandes de dà pannage interne en respectant l'Accord du niveau de service (SLA) ;
  • Capacità d'offrir un dà pannage adà quat sur le matà riel (portable, ordinateur de bureau, imprimantes) et les logiciels ;
  • Capacità de travailler et de fonctionner avec un minimum de supervision ;
  • Attitude positive pour le support aux usagers ;
  • Solides compà tences personnelles et professionnelles ;
  • Sens de l'organisation et de la documentation ;
  • Bonne communication (franà ais / anglais) ;
  • Bilingue (franà ais / anglais).
  • Ce poste est sujet à des và rifications de vos antà cà dents, compà tences, emplois, crà dits, criminels et les và rifications de rà fà rence.

    The successful candidate will provide IT Tier 1 support and will be responsible for user's hardware and software technical support.

    Responsibilities include daily Tier 1 assistance to local and remote users, workstation setup & maintenance, software and hardware system administration including security, trouble shooting, new user setup, hardware and software upgrades and one-

    on-one end user training.

    The successful candidate will provide IT Tier 1 support and will be responsible for user's hardware and software technical support.

    Responsibilities include daily Tier 1 assistance to local and remote users, workstation setup & maintenance, software and hardware system administration including security, trouble shooting, new user setup, hardware and software upgrades and one-

    on-one end user training.

    Qualifications :

  • Post-secondary education in IT related field / discipline;Technical certification or practical experience with Microsoft products including Active Directory, Windows 7, 8 & 10 Operating systems (Workstation) and MS Office (2013 / 2016);
  • Windows server experience - 2008 R2, 2012 R2, 2016;Microsoft Office 365 administrationTCP / IP, DNS, DHCP understanding and basic network troubleshooting, Citrix;
  • Onboarding of new staff - setup access and computer;Self-starter, with the ability to perform effectively with minimal supervision;
  • Ability to manage multiple priorities in parallel;Ability to work with company internal helpdesk system to resolve user requests within set Service Level Agreement (SLA);
  • Strong trouble shooting skills - Hardware (Laptop, desktop, printers) and software;Ability to work and function with limited supervisionPositive attitude when providing support to users;
  • Strong personal and professional skills;Strong organizational and documentation skills;Good communication skills - English and French;
  • Bilingual (French / English).

    This position is subject to appropriate background checks that may include, credential, employment, credit, criminal and reference checks

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