Senior Brand Lead, Multiple Sclerosis - Canada
Bristol-Myers Squibb
Montreal,Canada
4d ago

Bristol-Myers Squibb is a global

Biopharma company committed to a single mission : to discover, develop, and deliver innovative medicines focused on helping millions of patients around the world in disease areas such as oncology, cardiovascular, immunoscience and fibrosis.

Join us and make a difference.We hire the best people and provide them with a work environment that places a premium on diversity, integrity, collaboration and personal development.

Through a culture of inclusion, we create a better, more productive work environment. We believe that the diverse experiences and perspectives of all our employees help to drive innovation and transformative business results.

Chef de produit , Sclérose en plaques

Relevant du chef, Unité des produits de spécialité, le chef de produit jouera un rôle important dans la définition des stratégies de marketing et la fourniture d’outils à l’équipe de ventes de l’entreprise pour le produit Ozanimod de BMS.

Déterminé et motivé, le chef de produit veille à la réalisation de la stratégie et des objectifs globaux pour le produit par la gestion du cycle de vie du produit, y compris le lancement de produit et la réalisation des objectifs financiers.

Principales responsabilités

  • Planifier et mettre en œuvre la stratégie et les tactiques pour le produit en collaboration avec l’équipe thérapeutique interfonctionnelle.
  • Communiquer avec les membres de l’équipe mondiale et de l’équipe de marketing international dans les pays où le produit a été lancé afin de tirer profit des meilleures pratiques et des leçons apprises lors du lancement.
  • Planifier et tenir les réunions du conseil consultatif et des consultants à l’échelle nationale et régionale concernant le produit.
  • Contribuer à l’équipe interfonctionnelle comprenant des représentants notamment de la Réglementation, des Affaires médicales, de la formation, de l’économie de la santé, du Contentieux.
  • Favoriser une approche axée sur le client pour répondre aux besoins actuels et futurs de nos clients, tels que les neurologues, les infirmières, le personnel des programmes destinés aux patients, et les patients.
  • Diriger et soutenir l’élaboration et l’exécution du processus annuel de planification de la marque.
  • Élaborer des plans annuels de la marque qui prévoient les changements d’orientation du marché et qui contiennent un plan d’urgence pour répondre et dépasser les objectifs de vente futurs.
  • Déterminer le rendement de la marque et analyser les données sur les concurrents dans le marché de la sclérose en plaques afin d’aider à déterminer leur incidence sur la stratégie et les ventes actuelles et futures de la marque.
  • Présenter des données et des observations sur les prévisions relatives à la marque et les stratégies d’analyse du marché.
  • Se tenir au courant des stratégies de la marque à l’échelle mondiale en plus d’évaluer et de promouvoir leur pertinence sur le marché canadien, le cas échéant, afin de maximiser les ventes locales et d’améliorer la pénétration du marché.
  • Représenter Ozanimod Canada à l’échelle nationale et régionale auprès des meneurs d’opinion clés et dans le cadre des réunions de l’équipe thérapeutique mondiale.
  • Assumer ses fonctions conformément aux lois, à la réglementation, aux règles administratives et aux normes de conduite et d’éthique de BMS.
  • Qualités requises

  • Baccalauréat en sciences ou en commerce; maîtrise en administration des affaires, un atout
  • Trois (3) ans d’expérience dans la vente / marketing et le lancement de produits
  • Connaissances approfondies du marché canadien des produits pour traiter la sclérose en plaques, des stratégies de remboursement des assureurs publics et privés, de l’accès au marché et de la réglementation.
  • Orientation client et capacité à faire face au changement
  • Expérience de travail obligatoire dans le cadre d’une structure d’équipe matricielle.
  • Excellentes aptitudes interpersonnelles et en présentation
  • Solide sens des affaires et compétences novatrices en matière de résolution de problèmes
  • Aptitudes exceptionnelles pour l’analyse, la planification stratégique et l’organisation; compétences pour la planification budgétaire
  • Excellentes aptitudes pour la communication en anglais et en français (orale et écrite)
  • Doit pouvoir consacrer environ 20 % de son temps à voyager
  • Senior Brand Lead, Multiple sclerosis

    Reporting to the Lead, Specialty Business Unit, the Brand Lead will play an important role in leading the marketing strategies and providing tools to the company’s Sales team for BMS Ozanimod product.

    Driven and self-motivated, the Brand Lead will ensure the products’ overall strategy and goals are attained through product-life-cycle management, including product launch, and the realization of financial targets.

    Main responsibilities

  • Plan and execute the product strategy and tactics in collaboration with the cross functional brand team.
  • Connect with Global and International Marketing colleagues where the product has launched to leverage best practices and launch learnings.
  • Plan and execute product national and regional Advisory Board and Consultant Meetings.
  • Contribute to cross-functional team including : regulatory, medical, training, health economics, legal, etc.
  • Facilitate customer at center thinking surrounding the current and future needs of our customers including Neurologist, Nurses, Patient Program staff, and patients.
  • Provide leadership and support to the development and execution of the annual brand planning process.
  • Develop annual brand plans that anticipate market shifts and contain contingency planning in order to meet and exceed future sales targets.
  • Diagnose brand performance and analyze competitive insight within Multiple Sclerosis market to help determine impact on current and future brand strategy and sales.
  • Provide input and insights into brand forecast and market research strategies.
  • Stay current with overall product Global brand strategies, while evaluating and promoting their relevance to the Canadian market when appropriate in order to maximize local sales and improve market penetration.
  • Represent Ozanimod Canada at National and International with KOLs, and within Global Brand Team meeting.
  • Work in full compliance with laws, regulations, business rules and BMS standards of Business Conduct and Ethics.
  • Qualifications

  • Bachelor’s degree in Science or Commerce, MBA an asset
  • Three (3) years’ experience or more in a sales / marketing and product launch
  • Strong knowledge of the Canadian Multiple Sclerosis market, private and public reimbursement, market access, and regulatory
  • Customer focus and ability to deal with change
  • Experience working in a matrix team approach is required
  • Strong interpersonal and presentation skills
  • Sound business judgment and innovative problem solving skills
  • Superior analytical, strategic planning and organizational skills, budget planning skills
  • Strong communication skills in English and French (spoken and written)
  • Available to travel 20% of the time
  • Bristol-Myers Squibb recognizes the importance of balance and flexibility in our work environment. We offer a wide variety of competitive benefits, services and programs that provide our employees the resources to pursue their goals, both at work and in their personal lives.

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