Salesforce Lead
Fresche Solutions Inc.
Montreal, Quebec
6d ago

The Salesforce Lead will be collaborating closely with Operations stakeholders across the company. The Salesforce Lead will be responsible for maintaining and maturing the organization’s use of Salesforce, from supporting daily operations to identifying and developing system and business process enhancements.

The Salesforce lead will have broad exposure across the organization, serving as a first point of contact with Salesforce users while also working closely with business leaders on strategic initiatives

Department

Essential Duties & Responsibilities

Finance

  • Manages the Salesforce configuration, security administration, system updates, and overall functionality of the system including Production and non-Production environments ·
  • Permanent

  • Works closely with operations teams to understand business processes, goals, gaps, and opportunities for system enhancements. ·
  • Minimum Experience

  • Participates in strategic planning and analysis and the development of business requirements for Salesforce modifications and enhancements. ·
  • Mid-level

  • Acts as an internal consultant regarding system capabilities, providing recommendations through effective communication to business leaders and other stakeholders.
  • Leads or supports the implementation of additional Salesforce modules or functionality · · Works closely with Workday Administrator to ensure effective designs are implemented and cross-
  • system and cross-functional impacts are prevented · · Supports Salesforce users through daily operational support, such as troubleshooting problems, answering system related questions, and providing train-

    the-trainer training as needed. · · Updates and maintains system documentation. · · Experience · Skills / Knowledge · · · · · · · · · · · · · Other Skills & Competencies · Administrateur Salesforce

    APERÇU DU POSTEL’administrateur Salesforce travaille en étroite collaboration avec les équipes des opérations de l’entreprise.

    Responsable de l’exploitation et de l’évolution de Salesforce à l’échelle de l’organisation, le ou la titulaire du poste doit notamment appuyer les activités quotidiennes, relever les possibilités d’amélioration du système et des processus opérationnels et les déployer.

    Il est très présent dans l’organisation et agit à titre de premier point de contact pour les utilisateurs de Salesforce tout en collaborant avec les responsables opérationnels dans le cadre des initiatives stratégiques.

    EXIGENCES DU POSTEFonctions principales

  • Superviser la configuration de Salesforce, l’administration de la sécurité, et les mises à jour et la fonctionnalité globale du système, autant dans les environnements de production que dans les autres environnements.
  • Collaborer étroitement avec les équipes des opérations pour connaître les processus opérationnels, les objectifs et les lacunes et relever les points du système à améliorer.
  • Participer à la planification, à l’analyse stratégique et à l’élaboration des exigences opérationnelles pour modifier ou améliorer Salesforce.
  • En tant que consultant interne sur les capacités du système, formuler des recommandations en communiquant de manière efficace avec les responsables opérationnels et les autres intervenants.
  • Superviser le déploiement de modules ou de fonctions supplémentaires de Salesforce, ou y participer.
  • En étroite collaboration avec l’administrateur Workday, veiller à déployer des systèmes efficaces et à éviter toute répercussion dans l’ensemble des systèmes et des fonctions.
  • Offrir du soutien opérationnel quotidien aux utilisateurs de Salesforce, p. ex. dépannage, réponse aux questions sur le système et formation des formateurs, au besoin.
  • Tenir à jour les dossiers sur le système.
  • Exécuter les autres tâches assignées.Qualification
  • Baccalauréat en administration des affaires, en ingénierie ou en sciences, un atout.
  • EXIGENCES DU POSTE Expérience Compétences et connaissances Autres compétences

    Apply
    Add to favourites
    Remove from favourites
    Apply
    My Email
    By clicking on "Continue", I give neuvoo consent to process my data and to send me email alerts, as detailed in neuvoo's Privacy Policy . I may withdraw my consent or unsubscribe at any time.
    Continue
    Application form