iProspect, Analyste, Performance digitale / Business Performance Analyst
IPROSPECT
Montreal - St Ambroise
15d ago

Canada d EN FR Menu Search )

  • Careers
  • Worldwide Presence
  • Latin America

    Argentina en es Brasil pt Chile en es Colombia en es Mexico en es

    Europe, Middle East and Africa

    Belgium en fr nl Bulgaria en Croatia hr en Czech Republic en cs Denmark da Dubai en Estonia en Finland fi France fr Germany de Greece en Hungary hu Ireland en Israel en Italy it en Kenya en Latvia en lv Lithuania en Netherlands nl en Norway no Österreich de en Poland pl Portugal en pt Romania en Russia ru en Slovakia en sk South Africa en Spain es en Sweden sv Switzerland en de Turkey tr United Kingdom en

    Asia Pacific

    Australia en China zh en Hong-Kong en India en Indonesia en id Japan en Malaysia en New Zealand en Philippines en Singapore en South Korea ko en Taiwan zh en Thailand en

  • Available Jobs
  • iProspect, Analyste, Performance digitale / Business Performance Analyst
  • iProspect, Analyste, Performance digitale / Business Performance Analyst

    Brand : iProspect

    Full Time / Part Time : Full time

    Post Open Date : 11 / 20 / 2018

    Job Description

    Chez iProspect, un analyste, performance digitale est responsable de la mise en place et de la livraison continue des campagnes numériques des clients.

    En tant qu'analyste, vous travaillerez à épauler le chef de la stratégie, performance d’affaires, dans le développement de l'orientation stratégique à court et à long terme et de la réussite pour vos clients.

    Vous serez également responsable de la réussite de la mise en œuvre de ces campagnes - de la mise en place, de l'optimisation et de la gestion de la campagne jusqu'à l'établissement des rapports quotidiens aux clients.

    Responsabilités clés :

  • Responsable de la mise en place réussie de toutes les campagnes clients - y compris la recherche de mots-clés, la création de campagnes et le téléchargement de l'audience sur un éventail de plateformes
  • Responsable de l'optimisation réussie de toutes les campagnes clients - y compris de la révision des performances des campagnes, ainsi que de l'optimisation basée sur les commentaires continus du client et du stratège
  • Responsable du suivi et du signalement selon les normes les plus élevées - ainsi que de la transmission quotidienne, hebdomadaire et / ou mensuelle des commentaires, des idées et des actions au client
  • Accompagner et challenger le Directeur, performance d’affaires sur ses livrables quotidiens : exécution globale et optimisation des campagnes, reporting et aperçu.
  • Exigences :

  • Au moins 1,5 an au sein d’une agence de performance numérique en charge de l'atteinte des objectifs de performance
  • Fortes compétences techniques
  • Excellente connaissance et passion pour le numérique
  • Fortes compétences en matière de relations clients : compréhension des besoins des clients, maintien des relations, établissement de partenariats
  • Communique efficacement à tous les niveaux
  • Fortes compétences au niveau des chiffres et souci du détail
  • Capacité de travailler en collaboration et entre les équipes
  • Esprit analytique et stratégique
  • Fait preuve d'honnêteté et d'intégrité
  • Connaissance et compréhension d’analytiques web (considéré comme un atout)
  • Qualifications pertinente de Google et Bing (Amazon un atout)
  • English Version

    At iProspect, a Business Performance Analyst is responsible for the setup and ongoing delivery of client Digital campaigns.

    As a Business Performance Analyst, you will work to support the Business Performance, Strategy Lead in developing the short and long-

    term strategic direction and success for your clients. You will also be responsible for the successful delivery of these campaigns from campaign setup, optimization and management to the day to day reporting to clients.

    Key Responsabilities :

  • Responsible for the successful setup of all client campaigns including keyword research, campaign creation and audience upload across a number of platforms
  • Responsible for the successful optimization of all client campaigns including reviewing campaign performance, as well optimizing based on the continuous feedback from both the client and strategist
  • Responsible for reporting and trafficking is carried out to the highest standards as well as delivery of commentary, insights and actions to the client on a daily, weekly and / or monthly basis
  • Coach and challenge the Business Performance Executive on his / her daily deliverables : overall execution & optimization of campaigns;
  • Requirements :

  • At least 1.5 years within digital performance agency responsible for delivering against performance targets
  • Strong technical skills
  • Excellent knowledge and passion for digital
  • Strong client-facing skills : understanding client needs, maintaining relationships, building partnerships
  • Communicates effectively at all levels, both up and down
  • Strong numerical skills and attention to detail
  • Able to work in high pressure environment and resolve client issues
  • Able to work collaboratively across teams
  • Analytical and strategic
  • Demonstrates honesty and integrity
  • Knowledge and understanding of Web Analytics (considered an asset)
  • Relevant qualification from Google and Bing (Amazon an asset)
  • About Us

    Apply Subscribe to the newsletter

  • Our Values
  • The Dentsu Aegis Network
  • Our Tools
  • Our Certifications
  • Contact Us
  • Worldwide Presence
  • Follow Us

    2019 iProspect. All Rights Reserved Terms & Conditions of Use Cookies Notice Privacy and Cookie Policy Site Map

    Apply
    Add to favourites
    Remove from favourites
    Apply
    My Email
    By clicking on "Continue", I give neuvoo consent to process my data and to send me email alerts, as detailed in neuvoo's Privacy Policy . I may withdraw my consent or unsubscribe at any time.
    Continue
    Application form