Branch Manager II
Linde
Laurent, St, QC, CA
7d ago

Linde Canada is currently seeking a Branch Manager II in the St. Laurent, Quebec area.

Responsibilities

Oversee and coordinate the daily activities and work processes of the branch to ensure optimum customer satisfaction and branch profitability

Manage branch staff through effective communication, coaching and team building to achieve superior performance in all key areas, with a particular focus on customer service

Responsible for the financial viability of the branch by establishing and controlling key performance measurements with respect to inventory levels, cylinder control, truck routing and other fixed assets

Coordinate, implement and maintain safe work practices

Provide product and basic sales training for branch staff to ensure effective customer service

  • Superviser et coordonner les activités quotidiennes et les méthodes de travail visant à assurer la satisfaction de la clientèle et la rentabilité de la succursale.
  • Gérer le personnel de succursale en employant des méthodes efficaces de communication, en regroupant et en encadrant des équipes dynamiques pour atteindre un rendement supérieur dans tous les domaines clés, en particulier dans celui du service à la clientèle.
  • Assurer la viabilité financière de la succursale en établissant et en contrôlant les mesures clés du rendement pour ce qui est des niveaux de stock, du contrôle des bouteilles, des itinéraires des camions et d’autres activités prédéterminées.
  • Coordonner, mettre en œuvre et veiller au maintien de pratiques de travail sécuritaires.
  • Offrir aux personnels de la succursale un accès aux produits et une formation de base dans le domaine de la vente afin d’assurer le meilleur service à la clientèle possible.
  • Minimum Qualifications :

    University degree or College diploma, preferably in Business Administration; or equivalent experience would be considered

    1-2 years administrative experience preferably in an industrial environment is a MUST

    Excellent communication, interpersonal and coaching skills is a MUST

    Ability to manage multiple tasks and work under time pressure is a MUST

    Excellent computer skills with proficiency in SAP are a MUST

    Experience managing people is a MUST

    Strong appreciation for excellence in customer service is a MUST

    Computer application knowledge of Word, and Excel is good to have

    Knowledge of the gas and welding industry is an asset

    Linde is committed to diversity in the workplace and the principles of Employment Equity. We therefore encourage applications from women, members of visible minorities, Aboriginal peoples and persons with a disability.

  • Excellente compétences en communication, avoir de l’entregent et capacités à encadrer une équipe sont requises- Capacité à gérer des tâches multiples et à travailler avec des contraintes de temps sont requises
  • Excellentes habiletés en informatique et compétences pour les logiciels SAP, Word et Excel sont requises.- Expérience de la gestion du personnel est requise.
  • Avoir comme priorité l’excellence du service à la clientèle est requise.- Une connaissance de l’industrie du gaz et du soudage est un atout.
  • Diplôme d’études collégiales en administration ou travailler à l’obtention d’un tel diplôme est requis.- Une ou deux années d’expérience en administration au sein d’un environnement industriel de préférence est requis
  • Apply
    Add to favourites
    Remove from favourites
    Apply
    My Email
    By clicking on "Continue", I give neuvoo consent to process my data and to send me email alerts, as detailed in neuvoo's Privacy Policy . I may withdraw my consent or unsubscribe at any time.
    Continue
    Application form