Group Benefit Service Representative
Sun Life Financial
Toronto, Ontario
14d ago

À la Financière Sun Life, nous travaillons ensemble, nous partageons les mêmes valeurs et nous encourageons la croissance et la réussite.

Nous offrons divers parcours de carrière qui requièrent une grande variété de talents et de compétences. Empruntez le parcours qui vous fera briller.

Description de poste :

Do you thrive in a fast-paced environment? Do you enjoy supporting multiple high-touch clients?

We are looking for an experienced Group Benefits Service Representative to join the largest Health Benefit insurer in Canada! In this role, you will be responsible for servicing an in-

force block of business as well as participating in the acquisition and installation of new business.

You will also participate in project related activities to support client and region goals.

Accountabilities :

  • Arrange service calls with clients and meet face-to-face to discuss and promote Sun Life group benefit products & services
  • Ability to build positive client relationships
  • Train and update Plan Administrators, Plan Members and Advisors on our E-Services
  • Train and update Plan Administrators and Advisors on our Administrative Practices
  • Prepare for and participate in employee presentations, meetings and benefit fairs
  • Understand client wants and needs and take action to meet and exceed them
  • Provide on-going support to Plan Administrators; actively finding solutions to issues
  • Prepare revisions for plan design changes and implement new plan design changes
  • Manage target dates with clients and Advisors with respect to plan design changes
  • Participate in finalist presentations
  • Work closely with Implementation Team and new clients during the implementation process to successfully install new business
  • Build strong working relationships with other business and operational areas of Group Benefits
  • Share ideas with team members that could improve service delivery and processes
  • Skills :

  • Excellent customer service skills
  • Ability to build strong working relationships
  • Excellent communication skills (both written and verbal)
  • Excellent problem solving skills
  • Effective negotiation skills
  • Strong knowledge of Group Benefits products and services
  • High Level understanding of the new sale and renewal process
  • Acquiring Leadership abilities
  • Strong project management skills
  • Ability to work independently
  • Qualifications :

  • Post- secondary education and a minimum of 5 years group insurance experience
  • Strong working knowledge of MS EXCEL, Powerpoint, & WORD
  • Working Conditions :

  • Downtown location attached by the PATH to Union Station
  • Agile work environment in state of the art building
  • Permanent opportunity with a competitive salary
  • Leading health and wellness benefits
  • 3 weeks of vacation
  • Work for a well-known international Insurance and financial company
  • Excellent corporate culture with high engagement
  • Driving is required : a valid driver's licence and access to a car are essential
  • L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs.

    En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie.

    Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.

    Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues.

    Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

    Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse thebrightside sunlife.com’.

    Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.

    Échelle salariale :

    48,900 / 48 900 - 80,000 / 80 000

    Catégorie d'emploi :

    Ventes - Gestion des relations avec la clientèle

    Fin de l'affichage : 23 / 04 / 2019

    23 / 04 / 2019

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