Associé Principal, Operations RH (18 mois) / Sr. Associate HR Ops (18 months)
McKesson Canada Corporation / La Corporation McKesson Canada
Greater Montreal, Canada
1d ago

English version will follow

McKesson touche la vie des patients en œuvrant dans pratiquement tous les secteurs des soins de santé dans le but d'améliorer la santé en général.

Chez McKesson Canada, nous créons un impact dans la vie de 12 millions de Canadiens, chaque jour. Nous distribuons plus de 35 000 produits à partir de 17 centres de distribution à 6 300 pharmacies de détail, 1 350 hôpitaux, centres de santé longue durée, cliniques et établissements de santé partout au Canada.

Toutefois, nous sommes beaucoup plus qu'une entreprise de distribution. Nous avons automatisé 2 500 pharmacies de détail et distribuons annuellement plus de 100 millions de doses de médicaments grâce à nos solutions d'automatisation.

Les fabricants, les fournisseurs de soins de santé et les patients comptent sur nous pour une gamme complète de services qui contribuent à la qualité et l'intégrité des soins de santé pour le bénéfice de tous.

Chez McKesson, vous participerez à la création de produits et de solutions qui contribuent à la réalisation de la mission de l'entreprise, soit améliorer la qualité de vie et faire progresser les soins de santé.

Travailler ici représente une occasion d'édifier une industrie qui est vitale pour nous tous.

Sommaire

Relevant du Gestionnaire, Centre de Support HR, L'Associé principal fournit un soutien ressources humaines à tous les employés de McKesson Canada en étant le premier point de contact pour toutes questions relatives aux processus, programmes, systèmes et politiques de l'entreprise.

Le rôle de l'associé principal est d'assurer une expérience employés exceptionnelle en offrant une assistance et une résolution rapides aux questions de nos employés par l'entremise de notre portail web ou par téléphone, tout en cherchant à améliorer les outils et les processus qui ont un impact sur l'expérience de l'utilisateur.

Responsabilités

  • Fournir un soutien ressources humaines exceptionnel en servant de premier point de contact pour les employés à travers le Canada.
  • Travailler en partenariat avec tous les centres d'excellence, le service de la paie et les gestionnaires de divers systèmes d'information afin de résoudre des problèmes complexes et d'améliorer la prestation des services.
  • Gérer facilement tous les employés, même ceux qui ne sont pas satisfaits, rapidement et de manière professionnelle tout en renforçant la culture et les politiques de l'entreprise.
  • Veiller à ce que tous les programmes, processus, formulaires et politique offrent une expérience employés simple et intuitive.
  • Développer des outils et des méthodes pour former et responsabiliser nos employés.
  • Prioriser en permanence le travail à effectuer pour respecter les délais et la qualité de nos services.
  • Traiter toutes les demandes par l'entremise de notre portail web (Salesforce) et par téléphone, en français et en anglais.
  • Exigences

  • 2 à 3 années d'expériences dans un rôle similaire (en grande entreprise serait un atout).
  • Parfaitement bilingue (parlé et par écrit) avec d'excellentes compétences en communication.
  • Grande capacité d'écoute et d'anticiper les besoins du client.
  • Fait preuve d'initiative et de capacité à rechercher des réponses aux questions et à améliorer l'expérience client.
  • Excellentes compétences interpersonnelles et esprit d'équipe.
  • Capacité à prioriser et à effectuer plusieurs tâches à la fois.
  • Très à l'aise avec Excel, Word et PowerPoint;
  • Baccalauréat en ressources humaines ou equivalent
  • McKesson is in the business of better health and we touch the lives of patients in virtually every aspect of healthcare. At McKesson Canada, we touch the lives of 12 million Canadians every day.

    We carry more than 35,000 products in 17 distribution centers and ultimately provide distribution to 6,300 retail pharmacies, 1,350 hospitals, long-term care centers, clinics and institutions all over Canada.

    But we're so much more than a distribution company. We've automated 2,500 retail pharmacies and dispense over 100 million doses a year through our automation solutions.

    Manufacturers, healthcare providers and patients count on us for a full range of services that contribute to the quality and safety of care for us all.

    At McKesson Canada, you'll help us carry out our mission to improve lives and advance healthcare. Working here is your opportunity to shape an industry that's vital to us all.

    Summary

    Reporting to the HR Support Center Manager, the Senior Associate provides first level HR support to all McKesson Canada employees on company policies, processes, programs, and systems.

    The Associate's role is to ensure a flawless employee experience by offering timely support and resolution to employee inquiries via web portal or phone, while always looking to improve tools and processes that impact the user experience.

    Responsibilities

  • Provide exceptional HR support by serving as the first point of contact for employees across Canada.
  • Work in partnership with all Centers of Excellence, payroll department, and owners of various information systems to resolve complex issues and improve service delivery.
  • Manage all employee inquiries, including employee complaints, in a timely and professional manner while reinforcing company culture and policies.
  • Ensure all programs, process, forms, and policies provide an easy and intuitive user experience.
  • Develop tools and processes to help train and empower our employees.
  • Constantly prioritize the work to meet our SLA's.
  • Handle inquiries via our web portal (Salesforce) and over the phone in both French and English.
  • Requirements

  • 2 to 3 years of experience in a similar role (within a large organization would be an asset).
  • Fluently bilingual (spoken & written) with excellent communication skills.
  • Strong listening skills with the ability to anticipate client's needs.
  • Takes initiative, can seek out answers to complex inquiries, and improve employee experience.
  • Excellent interpersonal skills and a team player.
  • Ability to prioritize and to multitask.
  • Comfortable with Excel, Word, and PowerPoint.
  • Bachelor's degree in HR or equivalent
  • Worker Type

    Fixed Term (Fixed Term)

    McKesson is an Equal Opportunity employer.

    The material contained herein is provided for informational purpose only. All open jobs offered by McKesson on this recruitment system are subject to specific job skill requirements.

    The job skill requirements, qualifications, and preferred experience are determined by a subsidiary, office or department within the company which is offering the position, and all positions are subject to local prevailing employment laws and restrictions.

    This would include immigration laws pertaining to work authorization requirements and any other applicable government permissions or compliance.

    The materials on this site are provided without warranties of any kind, either expressed or implied, including but not limited to warranties regarding the completeness of information contained on this site or in any referenced links.

    While McKesson attempts to update this site on a timely basis, the information is effective only as of the time and date of posting.

    McKesson is an equal opportunity employer and values diversity in its workforce. We encourage applications from all qualified individuals and will accommodate applicants' needs, up to the point of undue hardship, throughout all stages of the recruitment and selection process.

    The information on this site is for information purpose only and is not intended to be relied upon with legal consequence.

    Current employees must apply through internal career site.

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