Application Support Analyst
Morneau Shepell
Montreal
3d ago

Build a meaningful career

At Morneau Shepell, we offer more than career opportunities, we provide career opportunities to make meaningful contributions to people’s lives.

The extraordinary expertise of a more than 6,000-strong workforce is harnessed to support the employees and families of the organizations we serve.

Our innovative programs have a lasting impact on the health, financial security and productivity of 24,000 workplaces.

Bilingual Application Support Analyst

LifeWorks by Morneau Shepell

LifeWorks

LifeWorks supports the total health and well-being of over 35 million lives worldwide with our clinical expertise, global presence and digital well-being platform, LifeWorks by Morneau Shepell.

We empower healthier, happier, and more productive employees by combining our award-winning Employee Assistance Program with proactive wellness solutions in a digital ecosystem that helps them prevent and manage issues and concerns about family, health, life, money, and work.

As a Global Employee Engagement Platform serving tens of thousands of companies and millions of employees worldwide, LifeWorks by Morneau Shepell uses innovative technology and mobile-first user experience to deliver a Total Wellbeing Solution that people and companies - such as Aviva, Burberry, Walgreens, Expedia, Intel and Nestlé Canada - love to use.

Morneau Shepell employees have access to the same high-quality well-being support and resources provided to our customers.

We pride ourselves on providing a work environment that inspires innovation, connection and collaboration while also supporting your growth and development both personally and professionally.

We value difference-makers, and individuals and teams who bring high energy, passion, and a relentless commitment to excellence to their roles.

Summary

The LifeWorks Application Support team's top priority is to ensure our users and clients have the best possible experience with the LifeWorks web and mobile apps.

We're here to answer questions, resolve issues quickly and act as the customer advocate.

Responsibilities

  • Troubleshoot, resolve and escalate application issues
  • Answer incoming 'how to" product usage questions
  • Keep customers updated through thoughtful and personalised responses
  • Effectively prioritise tickets
  • Contribute to customer-facing and internal documentation
  • Track trends and be proactive about sharing product feedback internally
  • Succeeding as an Application Support Analyst will require the following core qualifications and skills :

  • College certification or diploma in relevant field
  • Minimum of 1 year of directly related work experience in troubleshooting mobile (iOS and Android) and web applications
  • Experience in ticketing systems (Zendesk, Jira, ServiceNow or similar)
  • Ability to approach problems in a logical and pragmatic way
  • Ability to be creative with problem-solving and workarounds
  • Mindfulness of Information Security and process
  • Bilingual proficiency in English and French is required
  • Analyst, Soutien des Applications

    SynerVie par Morneau Shepell

    SynerVie

    À SynerVie par Morneau Shepell, nous favorisons la santé et le mieux-être globaux de plus de 35 millions de personnes dans le monde grâce à notre expertise clinique, à notre présence mondiale et à SynerVie, notre plateforme numérique de mieux-être.

    Pour aider les employés à être plus heureux, plus productifs et en meilleure santé, nous proposons en parallèle dans un écosystème numérique notre programme d’aide aux employés primé et des solutions de mieux-être fondées sur une approche proactive qui leur permettent de prévenir et de gérer des préoccupations ou des problèmes liés à la famille, à la santé, à la vie personnelle, à l’argent et au travail.

    En tant que plateforme destinée à stimuler l’engagement des effectifs à l’échelle mondiale et utilisée par des milliers d’entreprises et des millions d’employés dans le monde, SynerVie par Morneau Shepell mise sur une technologie novatrice et une expérience utilisateur d’abord et avant tout mobile pour concevoir une solution de mieux-être global que tous adorent utiliser, y compris des sociétés comme Aviva, Burberry, Walgreens, Expedia, Intel et Nestlé Canada.

    Les employés de Morneau Shepell ont accès aux mêmes services de soutien et ressources sur le mieux-être exceptionnels que ceux proposés à nos clients.

    Nous nous faisons une fierté d’offrir un milieu de travail propice à l’innovation, aux échanges et à la collaboration tout en favorisant l’épanouissement et le perfectionnement de nos effectifs sur les plans personnel et professionnel.

    Nous recherchons des acteurs de changement ainsi que des personnes et des équipes énergiques et passionnées qui se font un devoir d’exceller dans l’exercice de leurs fonctions.

    Résumé

    La priorité absolue de l’équipe de Soutien des applications consiste à s’assurer que nos utilisateurs et nos clients obtiennent la meilleure expérience possible lorsqu’ils accèdent à SynerVie au moyen des applications Web et mobile.

    Nous sommes là pour répondre aux questions, résoudre les problèmes rapidement et défendre les intérêts du client.

    Responsabilités

  • Résoudre et faire escalader les problèmes liés aux applications
  • Répondre aux questions reçues à propos de l’utilisation du produit
  • Tenir les clients informés en leur fournissant des réponses réfléchies et personnalisées
  • Établir l’ordre de priorité des billets de manière efficace
  • Participer à la préparation des documents internes et destinés aux clients
  • Suivre les tendances et donner de la rétroaction interne sur le produit de manière proactive
  • Pour réussir à titre d’analyste, Soutien des applications, le candidat doit posséder les qualifications et les aptitudes de base suivantes :

  • Attestation collégiale ou diplôme dans un domaine pertinent
  • Au moins un an d’expérience de travail en résolution de problèmes liés aux applications mobiles et Web (iOS et Android)
  • Expérience dans l’utilisation de systèmes de gestion de billets (Zendesk, Jira, ServiceNow ou autres systèmes semblables)
  • Capacité d’aborder les problèmes de manière logique et pragmatique
  • Capacité de résoudre les problèmes et de trouver des solutions de rechange en faisant preuve de créativité
  • Conscience de la sécurité de l’information et connaissance des processsus connexes
  • Bilinguisme (anglais et français)
  • Job Grade : MS2

    Fulfilling work that matters

    Morneau Shepell is in the business of helping organizations help their people and in the process, we strive to elevate ours.

    We're always looking for talented professionals and strategic leaders looking to make a difference in the lives of the people we serve.

    We appreciate the interest of every applicant; however, we contact only those selected for an interview.

    Find your fit with us. Follow us on , and .

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