Art Director, McCann Montreal
McCann Worldgroup
Montreal, Quebec, Canada
14h ago

As a Senior Art Director, you must be a creative problem solver and adept at negotiating key deliverables with exceptional quality and proficient speed.

You love design and the visual arts for its power to communicate and envoke emotion and you are a master at simplifying complex ideas into highly creative and effective brand solutions.

You contribute to the development of program strategies and create communication solutions that are compelling, on strategy and motivate desired consumer behaviour.

You’re also a lover of all things related to design, advertising and marketing and an even bigger fan of popular culture, keeping yourself up to date with all the latest trends and developments in current affairs, lifestyle, tech and the arts.

Responsibilities

  • Envision and facilitate the development of fully-integrated advertising, branding, digital, social and content projects by providing ideas and visual concepts that are compelling and on-brand.
  • Regularly attend and participate fully in briefs, product group meetings and client presentations; attend client briefs and research as needed
  • Participate in the development of program strategies along with Creative Director and Account Management partners.
  • Collaborate fully with Copywriters, Designers and Production partners to translate marketing strategies into innovative, viable, and benefit-oriented creative concepts brilliantly.
  • Execute creative concepts for multiple mediums including broadcast, digital, print and activation by incorporating fresh and contemporary design solutions while maintaining established brand identity & program objectives.
  • Present concepts to clients for discussion and approval in a compelling and authoritative manner to sell your ideas.
  • Oversee visual work consistently throughout a project to ensure is cohesive and adhere to brand guidelines.
  • Oversee the work of junior designers, or other contributors, on your projects to ensure it is executed brilliantly.
  • Qualifications

  • 5 to 7 years of agency or commercial design studio experience
  • A Degree or Diploma in Design or Visual Arts program, an asset
  • Must have a portfolio demonstrating exceptional creativity and the ability to create ideas that will motivate consumers
  • Experience with standard industry design software - specifically Adobe Suite
  • Experience in art direction of film and photography productions and post-productions
  • Experience in digital design and production, an asset
  • Must have a strong passion for the business
  • Ideally able to communicate in French and English
  • This role is required to work in-house
  • If you are a qualified, passionate Senior Art Director, we would love to hear from you. McCann Worldgroup Canada offers amazing opportunities, great compensation packages with excellent benefits and employee perks program.

    We truly appreciate everyone’s interest but only those selected for an interview will be contacted. We offer a competitive compensation package with enviable benefits and an extensive employee perks program.

    McCann Worldgroup Canada is committed to a diverse workforce as an Employment Equity employer (Women, People with Disabilities, Aboriginal Peoples, and Visible Minorities) and aims to maintain an inclusive and equitable workplace where employees feel valued, respected, and supported.

    If you require an accommodation, we would be happy to work with you to meet your needs.

    Directeur artistique senior

    Note : Le masculin générique est utilisé uniquement pour alléger le texte et désigne aussi bien les hommes que les femmes.

    Nous encourageons toutes les personnes qualifiées à soumettre leur candidature.

    En tant que directeur artistique senior, vous réglez les problèmes de manière créative et vous êtes en mesure de livrer la marchandise dans des moments clés, avec aisance et rapidité.

    Le pouvoir de persuasion des mots vous passionne et vous savez comment transformer des idées complexes en solutions concises, hautement originales et axées sur l’action.

    Vous participez à l’élaboration de stratégies et vous proposez des approches de communication créatives, éloquentes et fidèles à la ligne de conduite, pour diriger le consommateur vers le comportement désiré.

    Vous êtes un adepte de tout ce qui entoure la publicité et le marketing. Avide de culture populaire, vous êtes au fait de toutes les dernières tendances et évolutions en matière d’actualité, de mode de vie, de technologie et d’art.

    Responsabilités

  • Concevoir et soutenir le développement de campagnes publicitaires entièrement intégrées et de mandats numériques, sociaux et de contenu, en fournissant des idées et des textes convaincants et qui collent à l’image de la marque.
  • Participer activement aux briefs sur une base régulière, aux réunions produit et aux présentations client ; assister aux briefs client et effectuer des recherches, au besoin.
  • Participer à l’élaboration des stratégies de programme avec le directeur de création et les partenaires en gestion de compte.
  • Collaborer activement avec les directeurs artistiques, les designers et la production pour transformer des stratégies marketing en concepts et formats créatifs novateurs, viables et axés sur les bénéfices produits.
  • Créer des concepts créatifs pour de multiples médias, incluant la télévision, le numérique, l’imprimé et les activations en incorporant des solutions de design originales et modernes, tout en maintenant l’identité de la marque et les objectifs du projet.
  • Présenter des concepts au client pour discussion et approbation d’une manière convaincante pour vendre efficacement ses idées.
  • Superviser le travail visuel de manière constante tout au long d’un projet pour s’assurer qu’il est cohérent et respecte le ton et la voix de la marque.
  • Superviser le travail des designers juniors et des autres participants au projet pour s’assurer qu’il est brillamment exécuté.
  • Qualifications

  • Posséder de 5 à 7 ans d’expérience en agence ou en studio de design
  • Détenir un baccalauréat en design; un certificat dans le cadre d’un programme en arts visuels est un atout
  • Détenir un portfolio démontrant une créativité exceptionnelle pour trouver des idées qui inciteront les consommateurs à acheter un produit ou à utiliser un service
  • Posséder de l’expérience en direction artistique de film et photographie ainsi qu’en post-production
  • Posséder de l’expérience en design numérique et en production est un atout
  • Faire preuve d’un grand enthousiasme à l’égard du milieu publicitaire
  • Idéalement, comprendre et parler le français et l’anglais
  • Pouvoir travailler sur place, à l’agence
  • Vous êtes un directeur artistique senior qualifié et passionné? Nous serions ravis que vous communiquiez avec nous. Le bureau de McCann Montréal offre de merveilleuses possibilités, un excellent régime de rémunération ainsi qu’une gamme d’avantages exceptionnels.

    Nous tenons à remercier toutes les personnes qui ont soumis leur candidature, cependant nous contacterons seulement les candidats choisis pour une entrevue.

    McCann Canada embrasse la diversité de toutes les personnes, y compris les personnes handicapées, et vise à maintenir un milieu de travail inclusif et équitable où les employés se sentent valorisés, respectés et soutenus.

    Si vous avez besoin d'un aménagement, nous serons heureux de travailler avec vous pour répondre à vos besoins.

    Apply
    My Email
    By clicking on "Continue", I give neuvoo consent to process my data and to send me email alerts, as detailed in neuvoo's Privacy Policy . I may withdraw my consent or unsubscribe at any time.
    Continue
    Application form