Receptionist and Customer Service Support/Receptionniste et support service client
Groupe Rossignol
Montreal, Quebec
5d ago

The receptionist responds to calls and requests from customers and treats them with speed and precision while maintaining our standards of a personalized service, contributing to the success of the company.

This position includes a significant portion of support to the customer service department to process consumer orders. The main mandate will be to deal with consumer orders placed on our online sales site and respond to their requests by email.

This is a seasonal postion until March 31st, 2020.

DUTIES AND RESPONSIBILITIES :

  • Directing calls and voice messages to the people concerned.
  • Greeting visitors.
  • Distributing and preparing mail (Post, Purolator, Fed Ex).
  • Communicating with consumers by phone and web application to process orders and respond to requests placed on our online sales site.
  • Respond to consumer emails.
  • Attending training sessions on products sold by the Group and stay informed about new products and changes.
  • Creation of reports and clients’ accounts maintenance.
  • Other projects related to reception and customer service, not limited to : order entry in the computer system, sending order confirmations, credit card billing and sending promotional material.
  • ESSENTIAL SKILLS AND EXPERIENCE

  • Receptionist and / or customer service experience.
  • Project management skills.
  • Perfectly bilingual. - English and French.
  • Computer skills (M3 internal system, Pivot Link, MS Office etc).
  • Client oriented.
  • Ability to communicate and develop relationships with customers and employees of the company.
  • Commitment to the values of the company.
  • Le (a) réceptionniste répond aux appels et demandes de la clientèle et les traite avec précision et rapidité, tout en maintenant les standards d’un service personnalisé, contribuant ainsi au succès de l'entreprise.

    Ce poste comporte une partie importante de support au département de service client pour traiter les commandes des consommateurs.

    Le mandat principal sera de s’occuper des commandes de consommateurs placées sur notre site de vente en ligne et de répondre à leurs demandes par courriel.

    C’est un poste temporaire jusqu’au 31 mars 2020.

    TÂCHES ET RESPONSABILITÉS :

    Diriger les appels et messages vocaux vers les personnes concernées.

    Recevoir les visiteurs.

    Répartir et préparer le courrier (poste, Purolator, Fed Ex).

    Communiquer avec les consommateurs par téléphone et application web pour traiter les commandes et répondre aux demandes placées sur notre site de vente en ligne.

    Répondre aux courriels des consommateurs.

    Assister aux formations sur les produits vendus par le Groupe et se garder informé sur les nouveautés et les changements.

  • Création de rapports et mise-à-jours des comptes-clients.
  • Autres projets en lien avec la réception et le service client, non limité à : entrée des commandes au système informatique, envoi des confirmations de commandes, facturation de carte de crédit et envoi de matériel promotionnel.
  • COMPÉTENCES ET EXPÉRIENCE :

  • Expérience de réceptionniste et / ou service client.
  • Capacité de gestion de projets.
  • Parfaitement bilingue. Anglais et Français.
  • Connaissances informatiques (système interne M3, Pivot Link, MS Office etc).
  • Orientation client.
  • Capacité à communiquer et à développer des liens avec les clients et les employés de la compagnie.
  • Engagement envers les valeurs de l’entreprise.
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