Bilingual Service Desk Analyst
Compugen Inc.
Richmond Hill, Ontario, Canada
4d ago

Compugen is one of Canada's top Information Technology (IT) solution providers with extensive service and support resources.

Our vision is to simplify the business of technology, together by focusing on business objectives and outcomes, aligning the most relevant and effective IT solutions to meet those requirements and providing extraordinary ongoing support capabilities.

Every day, over 1500 dedicated employees across Canada focus on providing extraordinary customer service and support experiences to private and public sector organizations.

The Compugen team has developed a strong reputation with market-leading vendors and customers, for creating, implementing and supporting creative IT solutions that delight thousands of customers.

Responsibilities :

  • Provide Service Desk technical support to users either via phone, email or desk side as required
  • Build relationships with customers both in person and over the phone
  • Provide advanced troubleshooting for all types of technical inquiries, service requests, and issues involving computers, network, smartphones / tablets, AV systems, enterprise applications / systems
  • Contribute to team innovation through ideas for process improvement and efficiency
  • Develop, implement, and / or participate in the preparation knowledge base articles and / or documentation for Service Desk use;
  • make recommendations for improvements

  • Document all problems and solutions in the Service Desk Tracking System
  • Be available to work rotating schedules which include evenings, weekends and holidays.
  • Qualifications :

  • Exceptional customer service and interpersonal skills, with a focus on rapport-building
  • Ability to clearly communicate over email and phone
  • 2 years of experience of related customer service experience
  • Related technical experience in either a work or school environment
  • Proven analytical and problem-solving abilities
  • Ability to effectively prioritize and execute tasks in a fast-paced environment
  • Experience working in a team-oriented, collaborative environment
  • A college diploma or university degree in the field of computer science is an asset
  • Consistent with our commitments to equity and diversity, we actively recruit from all designated groups. We also provide employment accommodation upon request to current staff members and to applicants during the recruitment process.

    We aim to provide a work environment where excellence is allowed to flourish and diversity is prized. Compugen is committed to providing accommodation throughout the interview and employment process.

    If you require an accommodation, the hiring manager and the human resources contact will work with you to meet your needs.

    À propos de Compugen Compugen est un des principaux fournisseurs de services et de solutions TI au Canada. Notre vision est de simplifier ensemble les activités technologiques en nous concentrant sur les objectifs et les résultats de l'entreprise, en alignant les solutions TI les plus pertinentes et les plus efficaces pour répondre à ces exigences et en fournissant des capacités de support courantes exceptionnelles.

    Chaque jour, plus de 1 500 employés dévoués partout au Canada se concentrent sur le service à la clientèle exceptionnel et sur des expériences de support auprès des organisations des secteurs privé et public.

    Depuis 1981, l'équipe de Compugen a acquis une solide réputation auprès des principaux fournisseurs et clients du marché, pour la création, l’implantation et le support de solutions TI créatives qui ravissent des milliers de clients. Responsabilités

  • Fournir aux utilisateurs du centre d’assistance un support technique par voie téléphonique, par messagerie électronique ou par support bureautique (le cas échéant).
  • Établir une relation avec les clients en personne ou au téléphone.
  • Fournir un dépannage avancé pour tous les types de demandes de renseignements techniques, de demandes de service et de problèmes concernant les ordinateurs, les réseaux, les téléphones intelligents, les tablettes, les systèmes audiovisuels, les applications d’entreprise et de systèmes.
  • Contribuer à l’innovation de l’équipe en apportant des idées sur l'amélioration des processus et de l'efficacité.
  • Élaborer, implanter et participer à la préparation d’articles de connaissances de base et de documentation à être utilisé au Centre d’assistance;
  • faire des recommandations pour des améliorations.

  • Documenter tous les problèmes et les solutions dans le système de suivi du Centre d’assistance.
  • Être disponible pour travailler des horaires rotatifs qui incluent les soirées, les fins de semaine et les jours fériés.
  • Qualifications

  • Compétences exceptionnelles en matière de service à la clientèle et de relations interpersonnelles en mettant l’emphase sur le développement des relations.
  • Capacité à communiquer clairement par messagerie électronique et par téléphone.
  • 2 ans d'expérience dans le service à la clientèle.
  • Expérience technique connexe dans un environnement professionnel ou scolaire.
  • Capacités analytiques démontrées et résolution de problèmes.
  • Capacité de prioriser et d'exécuter efficacement des tâches dans un environnement en constante évolution.
  • Expérience de travail dans un environnement de collaboration axé sur l'équipe.
  • Un diplôme d'études collégiales ou un diplôme universitaire dans le domaine de l'informatique est un atout.
  • Conformément à notre engagement en matière d’équité et de diversité, nous recrutons activement des femmes, des membres des minorités visibles, des autochtones et des personnes handicapées.

    Nous adaptons également les emplois à la demande des employés actuels et des candidats pendant le processus de recrutement.

    Nous nous attachons à fournir un environnement de travail où l’excellence peut se développer et la diversité être appréciée.

    Compugen est déterminée à offrir des arrangements pendant le processus d’entrevue et d’emploi. Vous avez besoin de mesures d’adaptation?

    Le gestionnaire d’embauche et le responsable des Ressources humaines chercheront avec vous un moyen de répondre à vos besoins.

    Report this job
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Apply
    My Email
    By clicking on "Continue", I give neuvoo consent to process my data and to send me email alerts, as detailed in neuvoo's Privacy Policy . I may withdraw my consent or unsubscribe at any time.
    Continue
    Application form