Central Regional Manager - Certification
CWB Group
Milton, ON
6d ago

The Central Regional Manager is responsible to lead a team of technical professionals delivering certification services to a diverse client base in a safe, efficient and effective manner that operate in the region of Ontario, US and Mexico.

With responsibility for the development, oversight and execution of the regional operational plan in alignment with the corporate strategy, the Regional Manager will develop client relationships (50%), support and nurture a team of two supervisors, full and part time Certification Services Representatives (25%).

The Regional Manager will also have the responsibility to Establish and manage operating plans, resource plans, budgets and other administrative duties (25%).

This position reports to the Vice President - Certification and is based in our Milton, ON Head Office.

Key responsibilities include :

  • Build relationships with key clients and partners to understand their needs, both through in person and remote communication.
  • Conduct regular in-field visits with regional team.
  • Gathers market insights to continuously improve service offerings.
  • Manage partnerships to ensure certification services and delivery meet client expectations.
  • Ensure the safe, effective, and efficient delivery of certification services within assigned region.
  • Establish and manage operating plans, resource plans, and budgets.
  • Ensure adherence the organization’s policies, procedures, quality program and accreditation requirements
  • Qualifications & Expectations :

  • 5 to 7 years’ experience in a general management role preferably as a General Manager or Regional Manager in a service industry
  • Strong business acumen with experience in strategic planning, financial management and human resources management
  • Strong track record in building client relationships with a focus on driving satisfaction and loyalty
  • A demonstrated commitment to collaboration with both internal and external stakeholders
  • Strong presentation skills and an ability to build and present business presentations to all levels within the organization
  • A passionate leader, dedicated to supporting, coaching and challenging their team to delight the client in every interaction
  • An innovator with a passion to rethink and improve existing business processes
  • Solid technical background and knowledge of the welding and joining industry is considered an asset
  • Professional Engineer designation or Welding Technician / Technologist is considered an asset
  • Experience in certification training or quality management services is considered an asset
  • Computer proficiency in MS Office and other applications, ability to leverage technology to deliver results is an asset
  • Ability to travel (approximately 30%)
  • Le directeur régional central est chargé de diriger une équipe de professionnels techniques fournissant des services de certification à une clientèle diversifiée de manière sûre, efficace et efficiente qui opèrent dans la région de l'Ontario, des États-Unis et du Mexique.

    Responsable du développement, de la surveillance et de l'exécution du plan opérationnel régional conformément à la stratégie d'entreprise, le directeur régional développera les relations avec les clients (50%), soutiendra et entretiendra une équipe de deux superviseurs, des représentants des services de certification à temps plein et à temps partiel (25%).

    Le gestionnaire régional aura également la responsabilité d'établir et de gérer des plans d'exploitation, des plans de ressources, des budgets et d'autres tâches administratives (25%).

    Ce poste relève du vice-président - Certification et est basé à notre siège social de Milton, ON.

    Les principales responsabilités sont les suivantes :

  • Établissez des relations avec des clients et partenaires clés pour comprendre leurs besoins, à la fois en personne et à distance.
  • Mener des visites régulières sur le terrain avec l'équipe régionale.
  • Recueille des informations sur le marché pour améliorer continuellement les offres de services.
  • Gérez les partenariats pour vous assurer que les services de certification et de livraison répondent aux attentes des clients.
  • Assurer la prestation sûre, efficace et efficiente des services de certification dans la région assignée.
  • Établir et gérer des plans d'exploitation, des plans de ressources et des budgets.
  • Veiller au respect des politiques, procédures, programme de qualité et exigences d'accréditation de l'organisation
  • Qualifications :

  • 5 à 7 ans d'expérience dans un poste de direction générale de préférence en tant que directeur général ou directeur régional dans une industrie de services
  • Solide sens des affaires avec expérience en planification stratégique, gestion financière et gestion des ressources humaines
  • Solide expérience dans l'établissement de relations avec les clients en mettant l'accent sur la satisfaction et la fidélisation
  • Un engagement démontré envers la collaboration avec les parties prenantes internes et externes
  • Solides compétences en présentation et capacité à créer et à présenter des présentations commerciales à tous les niveaux de l'organisation
  • Un leader passionné, dédié au soutien, au coaching et au défi de son équipe pour ravir le client dans chaque interaction
  • Un innovateur passionné de repenser et d'améliorer les processus d'affaires existants
  • Une solide expérience technique et une connaissance de l'industrie du soudage et de l'assemblage sont considérées comme un atout
  • La désignation d'ingénieur professionnel ou de technicien / technologue en soudage est considérée comme un atout
  • Une expérience de la formation en certification ou des services de gestion de la qualité est considérée comme un atout
  • Maîtrise informatique de MS Office et d'autres applications, capacité à tirer parti de la technologie pour fournir des résultats est un atout
  • Capacité à voyager (environ 30%)
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