Administrateur, Paie Americaine / US Payroll Administrator
CAE
Montreal - Cote-De-Liesse, QC, Canada
6d ago

Role and Responsibilities

PROFIL DU POSTE

  • Être responsable du traitement de tous les aspects de la fonction d'administration de la paie américaine pour 2,000 employés.
  • Assurer l'exactitude des paiements ainsi que la conformité aux lois appropriées et à la politique interne.
  • Analyser et rapprocher les relevés et les remises gouvernementaux.
  • Être responsable du processus de fin d'année visant à s'assurer que l'on prépare les états des résultats de manière précise et opportune, conformément aux lignes directrices de l'IRS, les états et les locaux.
  • Coordonner et interagit avec les agences fédérales et étatiques en cas de problèmes liés à la rémunération des employés et aux demandes de renseignements relatives aux finances et à la fiscalité.
  • Être responsable de fournir un niveau élevé de service à la clientèle à l'ensemble des employés et des intervenants internes.
  • Participer aux vérifications de la paie internes et externs.
  • EXIGENCES

  • Au moins cinq ans d'expérience liée à l'administration de la paie américaine.
  • Diplôme d'études collégiales (DEC) en administration, ou l'équivalent.
  • Certificat de l'Association américaine de la paie, un atout.
  • Connaissance approfondie des pratiques actuelles en matière de paie et des exigences réglementaires connexes.
  • Solides connaissances des impôts de paie américaine.
  • Excellentes compétences pour les communications verbales et écrites, en français comme en anglais.
  • Solide éthique du travail et niveau élevé de responsabilité.
  • Capacité à travailler en respectant des échéances strictes et des contraintes de temps.
  • Capacité de résoudre des problèmes et d'utiliser un raisonnement analytique.
  • Capacité de travailler en manifestant un niveau élevé d'exactitude et une superbe attention accordée aux détails.
  • Capacité de travailler de façon autonome et au sein d'une équipe.
  • Grande capacité de protéger la confidentialité ; faire preuve de diplomatie et de tact.
  • Excellentes compétences liées au service à la clientèle.
  • Connaissance approfondie de la suite MS Office, en particulier d'Excel.
  • Expérience avec ADP et / ou Workday.
  • POSITION PROFILE

  • Responsible for processing all aspects of the US payroll function for 2,000 employees.
  • Ensure accuracy of payments and compliance to appropriate legislation and internal policy.
  • Analyze and reconcile government statements and remittances.
  • Responsible for the year-end process ensuring income statements are prepared accurately and timely in accordance with IRS, state and local requirements.
  • Coordinates and interacts with federal and state agencies on issues pertaining to employee compensation, inquiries regarding financials and taxation.
  • Responsible for providing a high level of customer service to all employees and internal stakeholders.
  • Participates in internal and external payroll audits.
  • QUALIFICATIONS

  • Minimum of five years of U.S. payroll experience.
  • College diploma (DEC) in Administration or equivalent.
  • American Payroll Association certification is preferred.
  • Thorough knowledge of current payroll practices and related legal statutory requirements.
  • Strong knowledge of US payroll taxation.
  • Excellent communication skills, verbal and written, in English and French.
  • Strong work ethic with a high level of accountability / responsibility.
  • Ability to work within strict deadlines and time constraints.
  • Ability to problem solve and uses analytical thinking.
  • Ability to work with a high degree of accuracy and superb attention to detail.
  • Ability to work independently and within a team environment.
  • Strong ability to maintain confidentiality; possesses diplomacy and tact.
  • Excellent customer service skills.
  • Advanced knowledge of MS Office Suite of software, particularly Excel.
  • ADP and / or Workday Software skills.
  • Regular

    CAE thanks all applicants for their interest. However, only those whose background and experience match the requirements of the role will be contacted.

    Equal Employment Opportunity

    At CAE, everyone is welcome to contribute to our success. With no exception.

    As captured in our overarching value "One CAE" (one passionate and inclusive team), we’re proud to work as one passionate, boundaryless and inclusive team.

    At CAE, all employees are welcome regardless of race, nationality, colour, religion, sex, gender identity or expression, sexual orientation, disability or age.

    The masculine form may be used in this job description solely for ease of reading, but refers to men, women and the gender diverse.

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