Senior Manager, Credit Risk - Small Business / Le directeur principal, Risque du crédit
Scotiabank
Mississauga, QC, CA
5d ago

Requisition ID : 85379

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The Adjudication Centre of Expertise (ACE) is part of Global Risk Management (GRM) which constitutes the Second Line of Defense in the Bank’s risk management framework.

As the Senior Manager, Credit Risk Small Business , you will be responsible for exercising sound credit judgement, providing quality credit exception decisions while balancing production objectives.

You will also demonstrate the ability to deliver sound decisions on more complex credit deals.

What will you do in this role?

1.Provide high quality and in-depth credit decisions by :

  • Effectively analyzing partner submissions, complex application information and associated documents and rationale
  • Ensuring consistent application of policies and processes to credit decisions, including adherence to regulatory requirements
  • Exercising expert credit judgement and skills in approving and declining credit applications within established limits
  • Ensuring accurate and complete documentation of rationale for every credit decision; including the assessment of the applicable 5 Cs of credit
  • Presenting sound and effective recommendations on credit requests above established limits
  • 2. Deliver an effective and timely customer experience by :

  • Ensuring all partner interactions are professional, respectful, and value added
  • Provide recommendations, alternatives or restructure credit requests, as appropriate
  • Provides coaching, direction and guidance to partners concerning credit applications as required
  • 3. Contribute to Adjudication Centre of Expertise objectives by :

  • Delivering against established Service Level Agreement targets by consistently achieving KPI target and responding promptly to credit requests and concerns
  • Taking personal accountability for Lean management activities in order to support continuous improvement through collaborative problem solving, huddles, standard approach to work, visual controls, coaching etc.
  • Contribute to continuous evolution of Lean methodology
  • Leading by example in all interactions in the areas of communication, service delivery and relationship management
  • 4. Optimizing Risk and Return by :

  • Champion clarity and risk based policy improvements across all products.
  • Making loan decisions according to approved lending limits and ACE Limits and Exception Authorities document
  • Operating within the Bank’s risk framework
  • What we’re looking for?

  • Post-Secondary Education completed is required
  • Proven credit judgement and the ability to fully analyze Financial Statements
  • Strong analytical and problem resolution skills
  • Knowledge of relevant systems such as Moody’s R / A is an asset
  • Good understanding of the Bank’s credit culture
  • Ability to adjudicate Small Business credit applications
  • Effective communication and interpersonal skills are necessary for professional interactions with customers, partners and business lines to ensure a high level of credibility
  • Le Centre d'expertise en autorisation (CEA) fait partie de l’unité Gestion du risque global ( GRG) , qui constitue la deuxième ligne de défense du cadre de gestion des risques de la Banque.

    Le directeur principal, Risque du crédit Petites entreprises (français / anglais) fait preuve de discernement en matière de crédit en prenant des décisions judicieuses relativement aux exceptions sans perdre de vue les objectifs de rendement.

    Il fait preuve d’une capacité à prendre des décisions éclairées à l’égard de dossiers de crédit très complexes .

    Responsabilités

    1. Prendre des décisions de crédit éclairées et de grande qualité.

  • Analyser efficacement les demandes des partenaires, les informations complexes y afférentes ainsi que les documents et les explications connexes.
  • Assurer l’application rigoureuse des politiques et des processus dans les décisions concernant le crédit , notamment en se conformant aux exigences réglementaires.
  • Faire preuve d’un grand discernement et d’une expertise en crédit lors de l’approbation ou du refus des demandes de crédit , en respectant les limites établies.
  • Veiller à ce que les raisons derrière chaque décision de crédit soient consignées avec exactitude et exhaustivité, y compris en ce qui concerne l’évaluation des cinq C du crédit applicables .
  • Formuler des recommandations avisées et efficaces au sujet des demandes de crédit qui dépassent les limites établies.
  • 2. Offrir un service efficace et rapide à la clientèle.

  • Veiller à ce que toutes les interactions avec les partenaires soient professionnelles et respectueuses et qu’elles ajoutent de la valeur.
  • Présenter des recommandations et des solutions de rechange ou restructurer les demandes de crédit , selon le cas.
  • Encadrer, orienter et conseiller les partenaires quant aux demandes de crédit , selon les besoins.
  • 3. Contribuer à l’atteinte des objectifs du Centre d'expertise en autorisation.

  • Atteindre les cibles de l’Entente de niveau de service en atteignant constamment les cibles d’IRC établies et en r épondant rapidement aux demandes concernant le crédit et aux préoccupations.
  • Prendre en charge personnellement des activités de gestion allégée pour contribuer à l’amélioration continue par la résolution collective des problèmes;
  • des caucus; la normalisation des façons de faire; des contrôles visuels ; du coaching , etc .

  • Contribuer à l’évolution constante des méthodes allégées.
  • Montrer l’exemple dans toutes les interactions en ce qui a trait à la communication , à la prestation de services et à la gestion des relations.
  • 4. Optimiser la gestion du risque et du rendement.

  • Proposer des améliorations aux politiques pour les rendre plus claires et mieux tenir compte des risques pour tous les produits .
  • Prendre des décisions de crédit dans les limites d’octroi approuvées et conformément au document sur les limites d’autorisation et les dérogations du CEA.
  • Respecter le cadre de gestion du risque de la Banque.
  • Exigences

  • Diplôme d’études postsecondaires
  • Bilinguisme parfait (français et anglais)
  • Discernement avéré en matière de crédit et capacité à analyser exhaustivement des états financiers
  • Excellentes compétences en analyse et en résolution de problèmes
  • Connaissance des systèmes utilisés au CEA, notamment du système Risk Analyst (RA) de Moody’s, un atout
  • Bonne compréhension de la culture de crédit de la Banque
  • Capacité à évaluer les demandes de crédit des petites entreprises
  • Excellentes aptitudes en communication et en relations interpersonnelles permettant d’interagir de façon professionnelle avec les clients, les partenaires et les secteurs d’activité et d’ainsi présenter un niveau élevé de crédibilité
  • Location(s) : Canada : Ontario : Mississauga

    As Canada's International Bank, we are a diverse and global team. We speak more than 100 languages with backgrounds from more than 120 countries.

    Our employees are committed to a superior customer experience and use the Bank’s six guiding sales practice principles to ensure they act with honesty and integrity.

    At Scotiabank, we value the unique skills and experiences each individual brings to the Bank, and are committed to creating and maintaining an inclusive and accessible environment for everyone.

    If you require accommodation (including, but not limited to, an accessible interview site, alternate format documents, ASL Interpreter, or Assistive Technology) during the recruitment and selection process, please let our Recruitment team know.

    If you require technical assistance, please click here . Candidates must apply directly online to be considered for this role.

    We thank all applicants for their interest in a career at Scotiabank; however, only those candidates who are selected for an interview will be contacted.

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