Senior Corporate Law Clerk / Assistant juridique d’entreprise principal
Arterra Wines Canada
Mississauga, CA
3d ago

Job Description :

At Arterra Wines Canada, we love inspiring the big and small moments that happen when our products are shared and enjoyed.

For us it’s not just about what’s in and on the bottle, it’s what happens in people’s lives when we’re a part of them that keeps us thirsting for more and not resting on our laurels as Canada’s largest and most enjoyed wine company.

We put the consumer at the center of everything we do and we’re looking for people who do the same.

The Senior Corporate Law Clerk is responsible for providing legal support in all areas related to the corporate and operations sides of the business, and legal operations.

Key Responsibilities

  • Acts as the company Assistant Secretary, and supporting the Deputy General Counsel & Corporate Secretary in performing all corporate secretarial duties for the company, its subsidiaries, and Board
  • Responsible for managing and advising on all permits, licenses and filings required, supervising Legal Coordinator regarding same for all aspects of the business
  • Responsible for Contract Management and managing Arterra’s contract lifecycle management system (ContractPodAI) and contract policy
  • Supporting in-house counsel and the business on contract negotiation, drafting and review in all areas of the business, including corporate, operations, procurement, licenses, sales agency agreements, and other operational and commercial agreements
  • Responsibility for legal and corporate records management, and retention and destruction policies for Arterra, and providing training and compliance for related Company legal policies
  • What you bring :

  • Bachelor’s Degree
  • Paralegal Designation or Law Clerk Designation
  • 5 + years’ experience in the legal department of a large company or a top tier law firm
  • Experience with corporate secretarial duties
  • Experience with Contract Lifecycle Management
  • Experience drafting or negotiating corporate / commercial agreements
  • Paralegal Member in Good Standing of the Law Society of Upper Canada or Law Clerk Member of good standing in the Institute of Law Clerks of Ontario (or another provincial law society)
  • Bilingual French / English working knowledge or proficiency would be considered an asset, but are not required
  • What we offer :

  • Competitive salary and bonus
  • Benefits and Pension Plan
  • Product Allowances & Safe Ride Home Program
  • An organization that cares about Corporate Social Responsibility
  • Tuition reimbursement
  • Training & Development Programs
  • An opportunity to learn about the world of wine
  • Chez Arterra Canada, nous aimons inspirer les grands et petits moments qui se produisent lorsque nos produits sont partagés et appréciés.

    Pour nous, il ne s’agit pas seulement de ce qui est dedans ni sur la bouteille, mais aussi ce qui se passe dans la vie des gens lorsque nous en faisons partie.

    Nous sommes assoiffés de plaire ce qui fait en sorte que nous travaillons à nous dépasser continuellement en tant que la plus grande et la plus appréciée des entreprises vinicoles au Canada.

    Le consommateur est au centre de ce que nous faisons et nous recherchons des personnes qui feront de même.

    L’assistant juridique d’entreprise principal est chargé de fournir un soutien juridique dans tous les domaines liés à l’entreprise et à ses activités, ainsi qu’aux affaires juridiques.

    Principales responsabilités

  • Agir en tant que secrétaire adjoint de l’entreprise et soutenir l’avocate générale adjointe et la secrétaire générale dans l’exécution de toutes les tâches de secrétariat de l’entreprise, de ses filiales et du conseil d’administration.
  • Être responsable de la gestion de tous les permis, ainsi que de toutes les licences et déclarations nécessaires, et donner des conseils à ce sujet, pour tous les aspects de l’entreprise;
  • superviser le coordonnateur juridique à cet égard.

  • Gérer les contrats et le système de gestion du cycle de vie des contrats d’Arterra (ContractPodAI); être responsable de la politique relative aux contrats.
  • Soutenir les avocats internes et l’entreprise dans la négociation, la rédaction et la révision des contrats dans toutes les sphères de l’entreprise, y compris en matière d’affaires générales, d’exploitation, d’approvisionnement, de licences, d’agences commerciales et d’autres accords opérationnels et commerciaux.
  • Être responsable de la gestion des dossiers juridiques et d’entreprise, ainsi que des politiques de conservation et de destruction des documents pour Arterra;
  • assurer la formation liée aux politiques juridiques connexes de l’entreprise et la conformité à ces dernières.

    Compétences

  • Baccalauréat
  • Titre de parajuriste ou d’assistant juridique
  • Expérience de 5 ans ou plus dans le service juridique d’une grande entreprise ou d’un cabinet juridique de premier plan
  • Connaissance des fonctions de secrétariat d’entreprise
  • Expérience en gestion du cycle de vie des contrats
  • Expérience en rédaction ou en négociation d’accords commerciaux ou d’entreprise
  • Parajuriste en règle du Barreau de l’Ontario ou assistant juridique en règle de l’Institute of Law Clerks of Ontario (ou d’un autre ordre professionnel de juristes provincial)
  • Connaissance pratique ou maîtrise autant du français que de l’anglais (atout, non requis)
  • Ce que nous offrons

  • Un salaire et des primes compétitifs
  • Des avantages sociaux et un régime de retraite
  • Des allocations pour l’achat de produits et un programme de raccompagnement
  • La responsabilité sociale de l’entreprise
  • Le remboursement des frais de scolarité
  • Des programmes de formation et de perfectionnement
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