Paid Media Analyst / Analyste médias payants
Bloom Search Marketing Inc.
Montreal, Quebec, Canada
6d ago

We’re looking for a Paid Media Analyst who shares our passion for search engine marketing is as obsessed with numbers and data as we are! If you are driven, curious, organized, creative and push the envelope to deliver awesome to your clients, please apply now!

Reports to : Paid Media Team Lead Work Schedule : Location : 4020 Saint-Ambroise, Suite 199, Montreal, QC H4C 2C7 Key Responsibilities

  • Gain an understanding of client’s business and goals so targeted traffic is driven to their site
  • Create and manage PPC marketing campaigns in Google AdWords, BingAds, Facebook Ads for multiple client accounts in various verticals
  • Conduct keyword research and create lists of targeted search terms that are relevant to the client’s websites and business
  • Write effective ad copy
  • Provide bidding strategies based on the client’s business goals and targets.
  • Analyze PPC campaign results and adjust advertising tactics to improve / expand campaigns by using market research and campaign data to evaluate testing and performance
  • Manage client’s search budgets and keep campaigns within these budgets.
  • Communicate with clients on a regular basis to discuss client’s expectations / goals, provide consulting, and deliver reports
  • Continually research and test the latest cutting-edge Paid Search Marketing practices
  • Ensures that all client deliverables are met and client expectations are exceeded
  • Knowledge & Skill Requirements

  • An in-depth knowledge of the technologies and processes involved in running PPC and SEM campaigns
  • Minimum of 1 year of experience running PPC campaigns
  • Certified Google Adwords, Google Analytics and other relevant certifications
  • Experience with managing campaigns in various verticals and industries (lead gen, ecom, branding, etc.)
  • Extremely detail oriented with the ability to manage multiple data and analysis for a volume of campaigns
  • Discrete with a high level of professionalism towards sensitive information
  • Mandatory : Fluent in English and French, both written and spoken

  • Accepting local applicants only
  • At Bloom we offer

  • A competitive salary
  • Discounts of public transit with Opus & Cie.
  • Health and Dental Insurance
  • Friendly, cooperative work environment
  • Opportunity for career advancement
  • Flexible telecommute days
  • On-site Gym & Yoga classes
  • Complimentary healthy snacks, coffee & tea
  • In your cover letter, please to tell us why you are obsessed with numbers and data as well as what you could bring to Bloom to make us even more awesome!

    In your cover letter, please to tell us why you are obsessed with numbers and data as well as what you could bring to Bloom to make us even more awesome! Description du poste - Analyste médias payants

    Nous recherchons un Analyste médias payants qui partage notre passion pour les moteurs de recherche et qui est aussi obsédé par les chiffres et les données que nous ! Si vous êtes motivé, curieux, organisé, créatif et que vous repousser les limites pour offrir à vos clients une expérience exceptionnelle, veuillez postuler dès maintenant !

    Rapports à : Le directeur des médias payants Horaire de travail : 9h00-17h00 (lundi - vendredi) Lieu : 4020 Saint-Ambroise, bureau 199, Montréal, QC H4C 2C7 Principales responsabilités

  • Comprendre l’activité et les objectifs du client pour que le trafic ciblé soit dirigé vers son site
  • Créez et gérez des campagnes marketing PPC dans Google AdWords, BingAds, Facebook Ads pour plusieurs comptes clients dans différents secteurs.
  • Effectuer des recherches de mots clés et créer des listes de termes de recherche ciblés qui sont pertinents pour les sites Web et les activités du client.
  • Rédiger une copie publicitaire efficace / Rédigez une copie d'annonce efficace
  • Fournir des stratégies d’enchères en fonction des objectifs et des cibles du client.
  • Analyser les résultats des campagnes PPC et ajuster les tactiques publicitaires pour améliorer / développer les campagnes en utilisant des études de marché et des données de campagne pour évaluer les tests et les performances
  • Gérez les budgets de recherche du client et conservez les campagnes dans ces budgets.
  • Communiquer régulièrement avec les clients pour discuter des attentes / objectifs du client, fournir des conseils et fournir des rapports.
  • Rechercher et tester continuellement les dernières pratiques de marketing payant
  • S'assure que tous les produits livrables du client sont respectés et que les attentes des clients sont dépassées
  • Exigences clés

  • Une connaissance approfondie des technologies et des processus impliqués dans l'exécution des campagnes PPC et SEM
  • Minimum de 1 an d'expérience en cours d'exécution des campagnes PPC
  • Certifié Google Adwords, Google Analytics et autres certifications pertinentes
  • Expérience de la gestion de campagnes dans divers secteurs et industries (génération de leads, ecom, branding, etc.)
  • Extrêmement orienté vers le détail avec la capacité de gérer plusieurs données et analyses pour un volume de campagnes
  • Discrète avec un haut niveau de professionnalisme envers les informations sensibles
  • Obligatoire : Maîtrise de l'anglais et du français, écrits et parlés.
  • Nous acceptons les candidats à Montréal seulement.
  • Chez Bloom, nous offrons

  • Un salaire compétitif
  • Rabais de transport en commun avec Opus & Cie.
  • Assurance santé et dentaire
  • Concept de bureau ouvert dans un emplacement idéal
  • Environnement de travail convivial et coopératif
  • Possibilité d'avancement professionnel
  • Journées de télétravail flexibles
  • Café et thé de haute qualité gratuits
  • Collations santé gratuites
  • Dans votre lettre de motivation, veuillez nous dire pourquoi vous êtes obsédés par des chiffres et des données ainsi que ce que vous pourriez apporter à Bloom pour nous rendre encore plus impressionnant!

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