Chef - Gouvernance des programmes de patients / Patient Program Governance Manager
Bristol-Myers Squibb
Montreal - QC - CA
2d ago

At Bristol Myers Squibb, we are inspired by a single vision transforming patients’ lives through science. In oncology, hematology, immunology and cardiovascular disease and one of the most diverse and promising pipelines in the industry each of our passionate colleagues contribute to innovations that drive meaningful change.

We bring a human touch to every treatment we pioneer. Join us and make a difference. Le Chef - Gouvernance des programmes de patients fera partie d’une équipe qui travaille à transformer la vie des patients chaque jour.

Nous visons à aider les patients à atteindre les résultats souhaités en matière de santé, faisant de Bristol-Myers Squibb Canada (BMS) un partenaire de confiance dans leur expérience globale.

Relevant du Directeur- Accès des patients, le Chef - Gouvernance des programmes de patients est une ressource spécialisée pour s’assurer de la conformité de tous les programmes de soutien aux patients en vertu des lois, règlements, règles d’affaires et normes de conduite et d’éthique de BMS.

Cette personne joue un rôle actif dans la validation de tous les processus. Le Chef - Gouvernance des programmes de patients sera aussi responsable de l’élaboration et de la mise en œuvre du programme de formation pour le département ainsi que de la formation offerte par des fournisseurs externes.

Le Chef - Gouvernance des programmes de patients examinera également les factures mensuelles de fournisseurs de services.

LES RESPONSABILITÉS : Surveiller activement les changements environnementaux externes et identifier les changements pertinents qui doivent être adaptés à l’interne Examiner de façon proactive tous les programmes et processus internes afin de mettre en œuvre les changements nécessaires pour s’aligner sur les procédures et les politiques internes et le Code d’éthique de Médicaments Novateurs Canada, selon la plus stricte de ces deux exigences.

Agir comme point de contact pour travailler de façon interfonctionnelle avec les fonctions internes suivantes : le centre d’expertise de gestion des événements, Conformité, Légal, Marketing, Pharmacovigilance, Finances et contrôles d’affaires Être le point de référence pour les procédures opérationnelles normalisées (PON) pour le service d’Accès des patients et s’efforcer activement de simplifier les procédures Développer et mettre en œuvre des PON pour l’Accès aux patients si nécessaire Assister le Directeur - Accès des patients dans la conception, la prestation et la validation de la formation des PON Tenir à jour et archiver les dossiers de formation Gestion mensuelle des factures et du budget pour chaque programme Surveiller régulièrement la formation du personnel des fournisseurs de services afin d’assurer leur conformité Mettre en œuvre, surveiller et suivre les indicateurs de performance clés, les mesures et les jalons liés aux PON d’Accès des patients Demandes spéciales ponctuelles des parties prenantes internes EXIGENCES : Diplôme de premier cycle requis, Marketing, Administration ou Sciences de la santé de préférence Expertise dans les lois, règlements et codes de conduite canadiens applicables Plus de 3 ans de rôle de gestion au sein d’une compagnie pharmaceutique ou d’un fournisseur de programme de soutien aux patients Bilinguisme EXIGENCES PRÉFÉRÉES : Certification en gestion de projet Expérience et capacité de diriger et d’interagir avec des équipes multifonctionnelles Expérience de gestion de fournisseurs externes Capacité d’acquérir et d’assimiler rapidement de nouvelles informations Expérience et capacité de penser de façon stratégique et indépendante gérer des projets de la conception à la réalisation Expérience de l’exécution d’un plan stratégique Excellentes aptitudes pour la présentation et la communication Expérience antérieure en gestion financière / budgétaire Volonté et capacité de se rendre aux bureaux des fournisseurs de programme Compréhension des régimes de remboursement publics et privés est un atout Expérience antérieure dans la gestion de programmes pour patients est un atout Langue : le bilinguisme est essentiel Sens aigu des affaires : Connaissance des politiques, des pratiques, des tendances, de la technologie et de l’information actuelles et futures qui touchent son entreprise et son organisation.

Planification : Précise la durée et la difficulté des tâches et des projets, élabore les échéanciers et les affectations des tâches et des personnes, anticipe et ajuste les problèmes et les barrières.

Gestion de projet : expérience / exposition : du plan d’affaires à l’exécution avec les indicateurs de performance clés et l’analyse du retour sur investissement Orientation client : Se consacre à répondre aux attentes et aux exigences des clients internes et externes, établit et maintient des relations efficaces avec les clients et gagne leur confiance et leur respect.

Solides aptitudes à communiquer : Capacité de communiquer efficacement des idées et de persuader les autres d’atteindre des buts et des objectifs ambitieux.

Expérience en marketing : Bonne compréhension des concepts de marketing, des études de marché et de la base de données Respect des lois et de la conformité : Compréhension des exigences juridiques et réglementaires locales, compréhension de la conformité à BMS et compréhension des processus d’approbation internes.

Bonne connaissance des logiciels les plus couramment utilisés (Word, Excel, PowerPoint, etc.). The Patient Access Governance Manager will be part of a team that works to transform the lives of patients each day.

We aim to support patients to achieve their desired health outcomes, making Bristol-Myers Squibb Canada (BMS) a trusted partner in their overall experience.

Reporting to the Director Patient Access, the Patient Access Governance Manager is a dedicated resource to ensure that all the patient support programs are in full compliance with laws, regulations, business rules and BMS standards of Business Conduct and Ethics.

This person will take an active role in validating all processes. The Patient Access Governance Manager will be responsible for the development and implementation of departmental as well as third party training curriculum.

The Patient Access Governance Manager will also review monthly invoices from third party service providers. RESPONSIBILITIES : Actively monitor external environment changes and identify the relevant changes that need to be adapted internally Pro-actively review all programs and internal processes to implement necessary changes to align with internal procedures and policies and Innovative Medicines Code of Ethical practices, whichever is more stringent Act as point of contact to work cross functionally with Legal, Compliance, events management center of expertise, Brand teams, Pharmacovigilance, Finance and Business Controls Function (BCF) Be the point of reference for patient access SOPs and actively strive to simplify procedures Write and implement patient access SOPs when necessary Assist the patient access director in the design, delivery and validation of training of SOPs Maintain and archive training records Monthly invoice and budget management for each program Regularly monitor training third party service provider staff to ensure compliance Implement, monitor and track KPIs, metrics and milestones related to patient access SOPs Ad hoc special requests from internal stakeholders REQUIREMENTS : Undergraduate degree required, Marketing, Commerce, Life Science discipline’s preferred Expertise in applicable Canadian laws, regulations and industry codes of conduct 3+ years of management role within a pharmaceutical organization or a patient support provider Bilinguism PREFERRED REQUIREMENTS : Project management certification Experience and ability to lead and interact with cross-functional teams Experience managing outside suppliers Ability to rapidly acquire and assimilate new information Experience and ability to think strategically and independently manage projects from conception to completion Experience executing a strategic plan Excellent presentation and communication abilities Previous financial / budget (ROI) management experience Willingness and ability to travel to program offices Understanding of Public and Private Reimbursement plans is an asset Previous experience managing patient programs is an asset Language : Bilingualism is essential Business acumen : Knowledgeable in current and possible future policies, practices, trends, technology, and information affecting his / her business and organization.

Planning : Accurately scopes out length and difficulty of tasks and projects, develops schedules and task / people assignments, anticipates and adjusts for problems and roadblocks.

Project Management : experience / exposure : from business plan to execution with KPIs and ROI analysis Customer focus : Is dedicated to meeting the expectations and requirements of internal and external customers, establishes and maintains effective relationships with customers and gains their trust and respect.

Strong communication abilities : Ability to effectively communicate ideas and persuade others to accomplish challenging goals and objectives.

Marketing Experience : Good understanding of marketing concepts, and market research and data base Legal and Compliance adherence : Understanding of local legal, regulatory requirements, understanding of BMS compliance and an understanding of internal approval processes.

Computer literate with good knowledge of commonly used software (Word, Excel, Powerpoint, etc.) Around the world, we are passionate about making an impact on the lives of patients with serious diseases.

Empowered to apply our individual talents and diverse perspectives in an inclusive culture, our shared values of passion, innovation, urgency, accountability, inclusion and integrity bring out the highest potential of each of our colleagues.

Bristol Myers Squibb recognizes the importance of balance and flexibility in our work environment. We offer a wide variety of competitive benefits, services and programs that provide our employees with the resources to pursue their goals, both at work and in their personal lives.

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