Client Success Manager / Charge de comptes, succès client
Cision Canada Inc
Toronto, Ontario, CA
10d ago

Cision is a leading global provider of earned media management software and insights to public relations and marketing communications professionals.

Cision's software allows modern communicators to target key influencers, distribute strategic content, track and measure meaningful impact through text and images.

Cision’s goal is to help its customers be more innovative with images and multimedia-rich stories. Cision has over 4,000 employees with offices in 15 countries throughout the Americas, EMEA, and APAC.

We’re currently looking for a Client Success Manager to join the team.

The Client Success Manager responsible for the onboarding and migration of new clients and to support them with the use of media monitoring and database platforms.

Key Accountabilities

  • Onboards new clients to ensure their success and satisfaction.
  • Implements and adjust keywords or daily alerts as per client request using Boolean.
  • Hosts training webinars for clients.
  • Troubleshoots platform / database issues and find appropriate solutions.
  • Troubleshoots missed and irrelevant clips in clients’ reports.
  • Coordinates between monitoring, production and clients’ needs.
  • Enters activities in Salesforce to ensure proper tracking.
  • Performs other duties as required.
  • Qualifications

  • College Diploma (or equivalent) in Business Administration or a related field is required; Bachelor’s degree in communications or Public Relations is an asset.
  • Minimum 3 5 years experience in account management is required, with at least 2 years of experience in a client support role.
  • Working knowledge of public relations / communications principles and best practices, social media and SaaS applications / platforms.
  • In-depth knowledge of MS Office Suite, including Word, Excel and PowerPoint.
  • Requires highly developed / expert listening and verbal communication.
  • Organisation skills and ability to build and maintain relationships.
  • Ability to manage deadlines and difficult conversations.
  • Cision Canada is an equal opportunity employer and we welcome and encourage applications from all interested parties. Accommodations are available, upon request, for those with a disability or medical need during any stage of the recruitment process.

    We thank all candidates for their interest in Cision Canada, however, only those candidates selected for an interview will be contacted.

    Cision est un fournisseur leader mondial de logiciels de gestion des médias gagnés et des informations sur les relations publiques et les professionnels des communications marketing.

    Le logiciel de Cision permet aux communicateurs modernes de cibler les influenceurs clés, de distribuer du contenu stratégique, de suivre et de mesurer l'impact significatif par le texte et les images.

    L'objectif de Cision est d'aider ses clients à être plus innovants avec des images et des histoires riches en multimédia.

    Cision a plus de 4 000 employés avec des bureaux dans 15 pays à travers les Amériques, EMEA, et APAC.

    Nous sommes à la recherche d'un Chargé de comptes, succès client pour joindre l'équipe.

    Le Chargé de comptes, succès client est responsable de procéder à l’intégration et à la migration des nouveaux clients, et d’offrir un soutien à ces derniers avec les plateformes de surveillance des médias et les bases de données.

    Responsabilités

  • Intègre les nouveaux clients afin d’assurer leur succès et leur satisfaction.
  • Met en oeuvre et adapte des mots-clés ou des alertes quotidiennes selon les demandes de clients à l’aide d’opérateurs booléens.
  • Anime des webinaires de formation à l’intention des clients.
  • Résout les problèmes de plateforme ou de base de données en y apportant les solutions appropriées.
  • Trouve des solutions pour les extraits manqués et non pertinents dans les rapports des clients.
  • Procède à la coordination entre la surveillance, la production et les besoins des clients.
  • Consigne les activités dans Salesforce afin d’en assurer le suivi approprié.
  • Effectue d’autres tâches au besoin.
  • Diplôme de niveau collégial (ou l’équivalent) en administration des affaires ou dans un domaine connexe. Baccalauréat en communications ou en relations publiques, un atout.
  • Expérience minimale de trois à cinq ans en gestion de compte, et expérience minimale de deux ans dans un poste axé sur le service à la clientèle.
  • Connaissance pratique des principes et des pratiques exemplaires en relations publiques et en communications, des médias sociaux et des applications et plateformes SaaS.
  • Connaissance approfondie des logiciels de la suite Office de Microsoft, y compris Word, Excel et PowerPoint.
  • Capacité d’écoute hautement développée et aptitudes en communications orales professionnelles.
  • Compétences organisationnelles et aptitudes à établir et à entretenir des relations.
  • Aptitude à gérer les délais et les conversations difficiles.
  • Cision Canada est un employeur équitable et nous encourageons les demandes de toutes les parties intéressées. Sur demande au cours du processus de recrutement, nous pouvons accommoder les personnes ayant un handicap ou des besoins médicaux.

    Nous remercions tous les candidats pour leur intérêt à travailler à Cision Canada, cependant seuls les candidats retenus pour une entrevue seront contactés.

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