Temporaire Gérant De Boutique - Place Laurier (Contrat de 18 mois)
Lush
Quebec City, Quebec, Canada
6d ago

Poste : Temporaire gérant de boutique

Contrat : 18 mois

Vous rêvez de travailler chez Lush? #CarrièresLush

Depuis 20 ans, Lush Amérique du Nord créé des cosmétiques frais faits à la main afin d’offrir à ses clients des expériences uniques! Nous avons des pratiques d’approvisionnement équitable et soutenons les communautés durables, en plus d’appuyer plusieurs organismes de bienfaisance grâce à notre programme Pot de bienfaisance .

Nous cherchons présentement une personne créative et dynamique pour pourvoir un poste de Gérant De Boutique au sein de notre équipe.

En tant que gérant, vous appliquez les pratiques de leadership de Lush dans chaque partie de votre travail : être authentique, être curieux, être audacieux, s’adapter et évoluer, cultiver le talent et être passionné .

Vous êtes proactif dans votre propre développement et dans celui de votre équipe.

Nous offrons :

  • Une ambiance de travail amusante et décontractée, où l’individualité est encouragée.
  • 50 % de rabais sur tous nos produits.
  • Une structure de travail non traditionnelle qui favorise l’esprit entrepreneurial.
  • De nombreuses opportunités d’avancement puisque Lush encourage les promotions internes.
  • Trois fantastiques réunions des gérants par année.
  • Responsabilités

  • Expérience client unique :
  • Offrir une expérience client unique et authentique à chaque visiteur, partager les valeurs Lush et surpasser les attentes des clients.
  • S’assurer que le personnel fait de même grâce aux activités de formation et de développement.
  • Prendre ses décisions dans une optique d’expérience client optimale.
  • Développement du personnel
  • Impliquer le personnel dans toutes sphères de l’entreprise afin qu’ils soient inspirés, motivés et capables de créer des relations solides avec la clientèle.
  • Participer activement au processus de dotation en personnel de votre boutique par le réseautage, le recrutement, l’embauche et la planification de la relève.
  • Démontrer régulièrement son appréciation et son soutien à son équipe.
  • Excellence opérationnelle :
  • Gérer les coûts contrôlables et mettre en œuvre des pratiques pour augmenter les ventes sans compromettre l’expérience client ou les standards Lush.
  • Relever les défis de façon proactive et aller chercher du soutien si nécessaire. Aligner les pratiques de l’équipe avec les initiatives de l’entreprise, dont les processus, les méthodes de communication et la mise en place de systèmes.
  • Exigences :

  • Expérience de 1 à 3 ans dans un poste de gestion en vente au détail.
  • Expérience avec le service à la clientèle axé sur la consultation.
  • Capacité à former et à développer une équipe par le coaching et la rétroaction.
  • Excellente gestion du temps et capacité de planification.
  • Connaissance de logiciels de comptabilité, d’Outlook, d’Excel et de MS Word.
  • Être capable de soulever une charge de 30 livres (des accommodements raisonnables peuvent être faits au besoin).
  • Être disposé à avoir un horaire variable selon les besoins de la boutique.
  • Atouts :

  • Expérience en soins pour la peau ou en cosmétiques.
  • Expérience avec les produits frais, les commandes et la rotation de produits.
  • Chez Lush, nous croyons qu’en favorisant une culture d’ouverture et de respect au sein d’une main-d’œuvre diversifiée, nous contribuons à la construction d’un monde où les opportunités d’emploi sont égales pour tous.

    Nous recrutons auprès d’une variété d’agences de placement, de groupes communautaires, d’organismes à but non lucratif et de sites en ligne sociaux et d’emplois.

    De plus, nous croyons que la diversité procure de nombreux avantages dans nos pratiques d’entreprise.

    Lush Amérique du Nord soutient l’égalité d’accès à l’emploi pour tous les candidats, indépendamment de la religion, de l’ethnie, de l’identité ou de l’expression de genre, de l’orientation sexuelle, de l’ascendance, de la santé mentale et d’autres caractéristiques définies, protégées et appliquées par la loi fédérale ou provinciale.

    Position : Store Manager

    Ever wondered what it’s like behind the bubbles? #lushcareers

    Lush North America has been creating fresh and handmade cosmetics for the past 20 years- keeping our customers’ bathtubs and showers a little more magical through our retail shops across Canada and the US.

    We are dedicated to the practices of fair trade sourcing and supporting sustainable communities as well as giving back to organizations that can make a difference through our .

    We Offer :

  • A fun and funky store atmosphere where individualism is encouraged
  • A 50% discount off all our products to keep you smelling and feeling fresh
  • An unconventional retail structure to support your entrepreneurial spirit
  • The opportunity for growth as Lush loves to promote from within
  • Shop Manager

    As a Shop Manager, you bring Lush’s Leadership Practices into all elements of your business interactions with customers, fellow staff, and operations : Be Real, Be Curious, Lead Fearlessly, Adapt and Evolve, Grow Talent, and Live with Purpose.

    The Shop Manager supports the Lush retail business and reports to their Market Leader; as Shop Manager you are responsible for managing budgets and exceeding sales while creating an environment for strong customer experience, staff experience and operational excellence.

    You own your development : assessing your performance, seeking feedback and resources and opportunities to improve and elevate your skills, knowledge and abilities.

    Responsibilities :

    Sales & Customer Experience :

  • Customer Service : collaborate with your team on plans to exceed daily sales goals and ensure a unique and inclusive customer experience that makes every visitor feel welcome, meets their needs, and makes their day.
  • Building the Brand : educate our customers and staff on our brand values, and articulate our position on Fighting Animal Testing, Freshest Cosmetics, Ethical Buying, 100% Vegetarian, Handmade, and Naked Packaging in the shop and through community engagement and other traffic-driving initiatives.
  • Product Passion : increase the depth of your product knowledge through constant learning and consistently make informed and product recommendations for every need.
  • Driving Sales : demonstrate strong business acumen and understanding of your metrics and reports by developing and executing business plans that align with the American business strategy to achieve both short- and long-term goals that improve KPIs and achieve sales goals.
  • Team Leadership :

  • Leadership Practices and Staff Development : demonstrate the Leadership Practices and coach and develop your team in their careers by creating development plans, encouraging learning through Lush tools, coaching behaviors as they arise, and providing constructive feedback that inspires and motivates.
  • Diversity, Equity, Inclusion, and Belonging : actively committed to maintaining a diverse team and creating an inclusive environment by prioritizing DEIB training and initiatives and actively collaborating with your team on solutions that promote equity and belonging.
  • Engagement and Performance : balances analysis, experience, and perspective when making decisions about performance concerns and creates action plans to improve staff engagement, demonstrating empathy and considering personal situations / struggles when approaching performance concerns.
  • Recruitment and Selection : forms teams with appropriate and diverse mix of styles, perspectives, and experience and demonstrate equal employment opportunity practices by providing transparency and equity in the interview and promotion process and supporting staff to grow and develop in their retail careers.
  • Operational Excellence :

  • Policies and Procedures : prioritize shop compliance and ensure your staff have completed training and are practicing company standards for time and attendance, breaks and meals, product integrity, respectful workplace, anti-harassment and anti-discrimination guidelines, health and safety protocols, daily communication, all within your budget.
  • Stock and Inventory : Ensure your team is trained and equipped to abide by standards and rotation rules and manage ordering to ensure the right products, in the right amounts are in the store at the right times;
  • using inventory reporting tools, create and execute action plans to manage orders, inventory and waste, within your allocated budget.

  • Visuals and Merchandising : Create and execute merchandising plans to improve KPIs and train and manage your team to take pride in a clean and beautiful work environment and follow the merchandising and design standards to provide a consistent customer experience and drive sales.
  • Scheduling, Time, and Attendance : ensure the right number of staff with the right skill levels are scheduled at peak times and that breaks, and meals are allocated and recorded appropriately to ensure staff wellbeing and payroll accuracy, while staying within your labor budget.
  • Qualifications : Required :

    Required :

  • 3-5 years managing in a retail environment.
  • Strong HR skills in hiring, scheduling, training, conflict resolution and performance management
  • Excellent listening and communication skills
  • Excellent analytical, critical thinking and troubleshooting skills.
  • Excellent organization and time management skills
  • Strong customer service, supervisory and sales skills
  • Knowledge and interest in skincare, natural beauty, and ethical business
  • Ability to work flexible hours to meet the needs of the shop including holidays, evenings, and weekends.
  • Preferred :

  • Experience with consultation-based customer service models
  • Ability to develop and train staff through positive coaching and feedback.
  • Strong record of accomplishment of developing retail staff careers.
  • Proficient in excel, Microsoft suit, and adaptable to other systems as required.
  • Experience in cross cultural collaboration and DEIB or social justice training
  • Fluency in Spanish, French, or other languages
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