Artiste d'Environnement 3D Sénior / Senior 3D Environment Artist
Square Enix Montréal, Canada
Montreal, Quebec, CA
2d ago

English version below / / Se reporte à FONCTIONS Concevoir les différents niveaux de jeu en étroite collaboration avec Level Designer environnements tout en respectant EXPERIENCE ET QUALIFICATION 6 ans d'expérience en modélisation d’environements Enseignement universitaire, ou formation autodidacte en art 2D et 3D Expérience sur des projets de plus grandes ampleurs dans le domaine des jeux video ou l'industrie de l'animation est un atout.

Connaissance approfondie de l'anglais écrit et parlé La connaissance du français est un atout, ou avoir la volonté de recevoir des cours de français gratuits.

HABILETES TECHNIQUES Connaissance des logiciels d'art 3D dans la modélisation et la texturation Connaissance de l’eclairage des environements 3D et de la création des effets spéciaux Forte connaissance des fondamentaux artistique, de la communication visuelle et des principes de conception Capacité d'adapter son art à la direction artistique de l'équipe Un diplôme en création de matériel 3D est un plus QUALITÉES INTERPERSONNELLES Un esprit créatif très développé avec une forte orientation sur l’innovation Connaissance des jeux vidéo et artisanat créatif connexe te ls que l'animation, l'audio, la conception de jeux B on sens des responsabilités et du respect des échéanciers Valeur pour le travail d'équipe et la collaboration Excellentes compétences en communication orale et écrite Faire preuve de volonté à créer de nouvelles expériences et l’enthousiasme pour les jeux vidéo sont essentiel! Avoir un réel et profond intérêt pour les jeux sur tablette / mobile est évidemment indispensable.

TITLE : REPORT TO : FUNCTIONS : Develop, in close collaboration with a Level Designer, the design of game levels Model and texture objects and environments Work on alongside the Lead Artist to ensure the shapes and colors of the environment support the art direction Work closely with Technical Artists in order to optimize objects and environments to respect constraints Add lighting and VFX to the environments you create Work effectively with the programming and design teams by representing visual considerations throughout production EXPERIENCE ET QUALIFICATION : 6 years’ experience modeling environments College, university, or self-

taught education in 2D and 3D art Experience on larger projects in the games or animation industry is a plus In-depth knowledge of written and spoken English Knowledge of French is a bonus, or willingness to receive free lessons TECHNICAL SKILLS : Knowledge of 3D art software in modeling and texturing Knowledge of lighting 3D environments and creating VFX Strong fundamental knowledge of art, visual communication and design principles Ability to adapt own art to fit with the team’s art direction Techniques in 3D material and shader creation is a plus INTERPERSONNAL QUALITIES : Strong creative mind for ideation, innovation and character Familiarity with videogames and related creative crafts such as animation, audio, game design Good sense of responsibility and scheduling Value for teamwork and collaboration Excellent oral and written communication skills MOTIVATION AND INTERESTS : Passion to make new, thoughtful, detailed, quality work -

and an ambition for innovating the videogames medium - are essential.

Apply
Add to favourites
Remove from favourites
Apply
My Email
By clicking on "Continue", I give neuvoo consent to process my data and to send me email alerts, as detailed in neuvoo's Privacy Policy . I may withdraw my consent or unsubscribe at any time.
Continue
Application form