Partenaire d'affaires RH - Aviation civil, CAT Americas / HR Business Partner - Civil aviation, CAT Americas
CAE
Montreal
8d ago

CAE is a global leader in training for the civil aviation, defence and security, and healthcare markets. Backed by a 70-

year record of industry firsts, we continue to help define global training standards with our innovative virtual-to-live training solutions to make flying safer, maintain defence force readiness and enhance patient safety.

We have the broadest global presence in the industry, with 8,000 employees, 160 sites and training locations in over 35 countries.

Each year, we train more than 120,000 civil and defence crewmembers and thousands of healthcare professionals worldwide.www.cae.com

Partenaire d'affaires RH - Aviation civil, CAT Americas (Poste localisé à Montréal ou Minneapolis) / HR Business Partner -

Civil aviation, CAT Americas (Position located in Montreal or Minneapolis)

Position Type : Regular

Regular

Role and Responsibilities

English will follow)

Résumé des fonctions du poste

Dans le cadre de vos fonctions, vous travaillerez en collaboration avec l’équipe de la direction et les employés afin de comprendre leurs besoins en tenant compte des objectifs commerciaux.

Vous fournirez également des recommandations qui favorisent la mobilisation des employés et la réussite générale de l’entreprise.

Vous fournirez un leadership en matière de ressources humaines aux chefs de division dans plusieurs domaines des ressources humaines, y compris la gestion des talents, les relations avec les employés, la gestion du rendement et la gestion des changements.

Une intégration étroite au sein de l’entreprise, de l’équipe mondiale des ressources humaines et de l’équipe de soutien des ressources humaines de l’entreprise sera également nécessaire.

Deux personnes relèveront de vous afin de vous aider à soutenir vos groupes de clients.

Le poste peut être localisé à Montréal ou Minneapolis.

Tâches et responsabilités essentielles :

  • Agir en tant que conseiller interne pour les groupes de clients assignés (Aviation commerciale Amériques.
  • Établir un partenariat avec les gestionnaires de personnel en se concentrant sur les pratiques en matière de gestion et de leadership pour mieux soutenir les employés et permettre l’atteinte des objectifs de l’entreprise.
  • Participer aux diverses réunions sur les opérations des unités commerciales pour se tenir au courant des problèmes, conflits et besoins changeants de l’entreprise et mettre en œuvre des initiatives pour résoudre les problèmes importants.
  • Élaborer et mettre en œuvre des plans d’action et des programmes au sein des groupes de clients attribués pour assurer l’harmonie et la compatibilité avec les stratégies et objectifs commerciaux généraux et en matière de ressources humaines.
  • Gérer le processus d’évaluation du rendement afin d’harmoniser les objectifs commerciaux et les objectifs individuels pour les groupes de clients, y compris l’établissement des objectifs annuels, la procédure de discipline progressive, la reconnaissance et la récompense et le processus d’évaluation du rendement annuel.
  • Le titulaire du poste peut être amené à faciliter la prestation des programmes de formation de temps à autre.
  • Concevoir les plans de relève pour les talents et les postes essentiels.
  • Diriger et encadrer ses subordonnés et coordonner leur travail.
  • Qualifications et compétences :

  • Baccalauréat et titre de conseiller en ressources humaines agréé (CRHA), un atout.
  • 7 à 9 ans d’expérience progressive en tant que généraliste des ressources humaines.
  • Capacité à travailler dans un environnement de ressources humaines rapide en constante évolution.
  • Expérience démontrée en gestion des changements conjuguée à un sens des affaires et à des compétences en négociation solides.
  • Capacité à travailler de manière collaborative au sein d’une équipe et capacité démontrée à faire preuve d’une maturité et d’un jugement sur les plans professionnel et émotionnel permettant d’aborder les situations délicates avec intégrité, diplomatie, tact et des normes éthiques élevées.
  • Excellentes compétences interpersonnelles et en communication (verbale et écrite) conjuguées à des compétences organisationnelles et en matière de présentation solides.
  • Le titulaire du poste doit avoir d’excellentes aptitudes pour la résolution de problèmes afin d’agir à titre de conseiller interne et coach pour les gestionnaires et les employés à l’égard de toutes les questions liées aux ressources humaines.
  • Excellentes compétences en matière de service à la clientèle et capacité à faire preuve de bon jugement ainsi qu’à tisser et entretenir des relations avec les clients à tous les niveaux de l’entreprise.
  • Maîtrise de la suite MS Office (Word, Excel et Powerpoint) et des systèmes SIRH.
  • Mobilité : Déplacements 20-40 % du temps. La division Aviation commerciale Amérique a des emplacements au Canada, aux États-
  • Unis, au Mexique, au Brésil, au Chili et au Pérou.

  • Compétences linguistiques : Bilinguisme (oral et écrit). Espagnol et portugais, un atout.
  • Job Summary

    In this role, you'll be collaborating with the leadership team and employees to understand their needs in line with the business objectives.

    You will also provide recommendations that cultivate employee engagement and overall business success.

    You’ll be providing HR leadership to business leaders on several HR aspects including talent management, employee relations, performance management and change management.

    This role will include deep integration within the business, the global HR team, and corporate HR support team. You’ll have two direct reports to help you support your client groups.

    The position can be based in either Montreal or Minneapolis.

    Essential Duties & Responsibilities :

  • Act as internal consultant to the assigned client groups (Commercial Aviation Training - Americas)
  • Partner with People Leaders focusing on management and leadership practices to improve employee support and enable the achievement of organizational goals.
  • Participate in various business units’ operations meetings to keep abreast of recurring problems / conflicts / changing needs of the organization and implement initiatives to address key issues.
  • Develop and implement action plans and programs within assigned client groups to ensure alignment and compatibility with overall business and HR strategies and objectives.
  • Manage the performance review process to align business goals and individual objectives for client groups, including annual goal setting, progressive discipline, reward and recognition and annual performance review process.
  • May facilitate the delivery of training programs from time to time.
  • Design succession plans for key talents and key job positions
  • Lead, coach and coordinate the work of his / her direct report.
  • Qualifications & Skills :

  • Bachelor degree combined with a CHRP designation, preferred.
  • 7-9 years progressive Human Resources Generalist experience.
  • Ability to work in a fast paced, ever changing Human Resources environment.
  • Proven experience managing change combined with a strong business acumen and negotiation skills.
  • Collaborative team player with demonstrated professional and emotional maturity and judgment to handle sensitive situations with integrity, diplomacy, tact and high ethical standards.
  • Excellent interpersonal and communication (both written and verbal) skills combined with strong presentation and organizational abilities.
  • Strong problem solving abilities required to act as internal consultant and coach to Management and employees on all HR issues.
  • Excellent customer service skills complemented with sound judgment and demonstrated ability to build and maintain relationships with clients at all levels of the organization.
  • Proficiency in MS Office (Word, Excel and Powerpoint) and HRIS systems
  • Mobility : travelling 20%-40% of time. The Commercial Aviation division for the Americas has locations in Canada, USA, Mexico, Brazil, Chile and Peru.
  • Language Skills : English and French written and spoken. Spanish and Portuguese are assets.
  • CAE thanks all applicants for their interest. However, only those whose background and experience match the requirements of the role will be contacted.

    Equal Employment Opportunity

    CAE is firmly committed to ensuring a positive and professional working environment in which all people are treated with dignity and respect.

    We aim to provide a fair and consistent method for filling job openings in support of equality of opportunity and cultural diversity within the company.

    The masculine gender is used throughout this job description solely to make the text easier to read and therefore applies to both men and women.

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