Product Support Specialist
Computer Task Group, Inc
Saint John, New Brunswick
5d ago

Product Support Specialist (Bilingual)

Saint John, New Brunswick, Canada

19205910Requisition #

Apply for JobShare this JobSign Up for Job Alerts

CTG is currently recruiting for aProduct Support Specialist (Bilingual)inSaint John,NB.

Position : Product Support Specialist(Bilingual : French-English oral, written)

Location : Saint John, NB

Compensation : $ 17.50 / hour

Duration : On-goingcontract. Full time37.5h / week

Hours : 9AM 6PM (7.5h / day, weekly rotating shifts)

If interested please send your CV in WORD format to : youri.zakharov.ctg.com

Version française suit ci-après

ESSENTIAL FUNCTIONS :

Provide Excellent Customer Service.

Solve Customer Hardware; Software and Networking problems at first contact using multiple Systems and Software Tools.

Proactively sell the benefits of diagnosing and resolving issues over the telephone.

Resolve incoming Customer escalations through effective negotiation and escalate urgent issues to appropriate team as necessary.

Resolve issues on the first call and engage 2nd Level groups as appropriate.

Enable first visit Resolutions in the Field by executing Full Problem Diagnosis.

Ability to Execute Processes unique to Major Account Customers to ensure Service Level Agreements are met.

Provide feedback on Policies and Processes to continuously improve the Customer experience.

Engage in continuous Learning utilizing online learning per business requirement as dictated by the Company.

Maintain Product Knowledge.

Meet and Exceed Performance Targets.

Represent the Company to Customers in a Professional and Ethical manner.

SKILLS : Superior Customer Service Skills. PC / MAC / Networking Experience.

Ability to Demonstrate Strong Problem Solving Skills.

Ability to Communicate Effectively, both verbal and written.

High level of achievement and self-motivation.

Ability to Deliver Results Independently and as a part of a Team.

Ability to Demonstrate Strong Organizational Priority and Time Management Skills.

EXPERIENCE : Customer Service Experience. Knowledge of Networking, PC Applications MAC Experience is an asset, but not a requirement as training is provided.

EDUCATION : Minimum : GED / High School Education with relatedTechnical / Business experience.

Preferred : Post-Secondary Education in a Technical Field.

CTG recrute actuellement unSpécialiste-produits (Bilingue)àSaint John,NB.

Position : Spécialiste-produits (Bilingue)

Lieu : Saint John, NB

Durée : Contrat récurrent. Temps plein : 37.5h / semaine

Salaire : 17.50 $ / heure

Horaires : 9AM 6PM (7.5h / jour, emploi à rotation hebdomadaire)

FONCTIONS ESSENTIELLES :

  • Fournir un excellent service à la clientèle.
  • Résoudre le matériel client; Problèmes de logiciel et de réseau au premier contact à l’aide de plusieurs systèmes et outils logiciels.
  • Vendre de façon proactive les avantages du diagnostic et de la résolution des problèmes par téléphone.
  • Résolvez les escalades entrantes du client grâce à une négociation efficace et faites remonter les problèmes urgents à l’équipe appropriée si nécessaire.
  • Résolvez les problèmes lors du premier appel et engagez les groupes du 2e niveau, le cas échéant.
  • Activer les résolutions de première visite sur le terrain en exécutant le diagnostic complet des problèmes.
  • Aptitude à exécuter des processus propres aux principaux clients du compte pour s’assurer que les contrats de niveau de service sont respectés.
  • Fournir des commentaires sur les politiques et les processus pour améliorer continuellement l’expérience client.
  • S’engager dans l’apprentissage continu en utilisant l’apprentissage en ligne par exigence d’entreprise selon les dictées par la société.
  • Maintenir la connaissance des produits.
  • Atteindre et dépasser les objectifs de rendement.
  • Représenter la société auprès des clients de manière professionnelle et éthique.
  • QUALIFICATIONS : compétences supérieures de service à la clientèle.

    Expérience PC / MAC / Networking. Aptitude à démontrer de fortes compétences de résolution de problèmes.

    Aptitude à communiquer efficacement, à la fois verbale et écrite.

    Haut niveau de réussite et d’auto-motivation.

    Capacité à fournir des résultats indépendamment et en tant que partie d’une équipe.

    Aptitude à démontrer une forte priorité organisationnelle et des compétences en gestion du temps.

    EXPERIENCE : Expérience de service à la clientèle. Connaissance du réseautage, applications PC l’expérience MAC est un atout, mais pas une exigence car la formation est fournie.

    ÉDUCATION : minimum : DÉS / Diplôme d’Études secondaires, avec une expérience technique / commerciale connexe.

    Préférence : enseignement postsecondaire dans un domaine technique.

    CTG (NASDAQ : CTG) provides industry-specific IT services and solutions that address the business needs and challenges of clients in high-

    growth industries in North America and Western Europe. CTG also provides strategic staffing services for major technology companies and large corporations.

    Backed by more than 50 years of experience and proprietary methodologies, CTG has a proven track record of reliably delivering high-

    value, industry-specific staffing services and solutions to its clients. CTG has operations in North America, Western Europe, and India.

    CTG's greatest asset is its people, and as such, we are committed to providing employees programs and processes to support their performance, hone their skills, and advance in their careers.

    This commitment is reflected by CTG being named a Best Places to Work in Healthcare company by Modern Healthcare (2013-2016) in North America, and a Best Workplace in the United Kingdom (2013), Belgium (since 2007), and Luxembourg (since 2011).

    CTG is an equal opportunity employer. We intend to give fair and equal consideration and treatment to all employees and applicants for employment regardless of race, religion, colour, national origin, sex, age, disability, marital status, sexual orientation, or any other discriminatory factor recognized by applicable human rights law.

    In addition, CTG reasonably accommodates the mental or physical disabilities of all applicants and employees, except where such accommodation imposes an undue hardship on our organization or our clients' activities.

    CTG (NASDAQ : CTG) fournit des services et des solutions de technoligie informatique spécificques à l’industrie qui répondent aux besoins et aux défis des clients dans les industries à forte croissance en Amérique du Nord et en Europe de l'Ouest.

    Le CTG fournit également des services de dotation stratégiques pour les grandes entreprises technologiques et les grandes sociétés.

    Soutenu par plus de 50 années d'expérience et de méthodologies exclusives, le CTG a fait ses preuves pour fournir de façon fiable des services et des solutions de dotation de haute valeur, spécifiques à l’industrie, à ses clients.

    Le CTG a des opérations en Amérique du Nord, en Europe occidentale et en Inde.

    Le plus grand atout du CTG est son peuple, et en tant que tel, nous nous engageons à fournir aux employés des programmes et des processus pour soutenir leur rendement, perfectionner leurs qualifications, et avancer dans leur carrière.

    Cet engagement est reflété par CTG étant nommé le meilleur endroit pour travailler dans la compagnie de santé par les Soins de santé modernes (2013-

    2016) en Amérique du Nord, et un meilleur milieu de travail au Royaume-Uni (2013), en Belgique (depuis 2007), et au Luxembourg (depuis 2011).

    CTG est un employeur souscrivant au principe de l'égalité d'accès à l’emploi. Nous avons l'intention de donner une considération et un traitement équitables et égaux à tous les employés et aux demandeurs d'emploi, quelle que soit la race, la religion, la couleur, l'origine nationale, le sexe, l'âge, la déficience physique ou mentale, l'état matrimonial, l'orientation sexuelle ou tout autre facteur discriminatoire reconnus par la loi relative aux droits de l’homme applicable.

    De plus, le CTG s'adapte raisonnablement aux déficiences mentales ou physiques de tous les demandeurs et employés, sauf si ces arrangements imposent une contrainte indue à notre organisation ou aux activités de nos clients.

    Additional Information

    Job Function : Product Safety

    Education Level : High School Diploma / GED ( 11 years)

    Travel : No

    Apply
    Add to favourites
    Remove from favourites
    Apply
    My Email
    By clicking on "Continue", I give neuvoo consent to process my data and to send me email alerts, as detailed in neuvoo's Privacy Policy . I may withdraw my consent or unsubscribe at any time.
    Continue
    Application form