Préposé au service à la clientèle
American International Group, Inc.
Montreal
28d ago

Functional Area :

OP - OperationsEstimated Travel Percentage (%) : No TravelRelocation Provided : NoAIG Insurance Company of Canada

Mission :

Le groupe Assurance Sélecte des Particuliers propose une approche intégrale et personnalisée à la gestion des risques et à la réduction des vulnérabilités.

Nous sommes à la recherche d’un préposé au service à la clientèle pour nos produits d’assurance habitation et automobile destinés à nos clients fortunés et à leur famille.

Si vous aimez collaborer et développer des relations avec des partenaires internes et externes et prendre part à un apprentissage en milieu de travail et si vous souhaitez faire carrière dans le secteur des assurances, alors communiquez avec nous.

Vous travaillerez dans un bureau situé au centre-ville de Montréal et ferez partie d’une équipe nationale relevant du directeur des opérations du service à la clientèle à Toronto.

Devoirs et responsabilités :

  • Traiter les demandes des courtiers relatives à de nouvelles affaires et aux changements apportés aux polices tout en offrant un service à la clientèle exceptionnel.
  • Répondre aux demandes de renseignements des courtiers par téléphone et par courriel et leur fournir des devis.
  • Effectuer régulièrement un suivi auprès des courtiers pour obtenir des renseignements supplémentaires sur les polices et les clients.
  • Examiner les demandes reçues en prenant des décisions adéquates et les traiter en conséquence.
  • Créer et maintenir des fichiers sur le système de risques personnels.
  • Établir une relation continue avec les souscripteurs en ce qui concerne les décisions sur les comptes.
  • Traiter les demandes d’annulation.
  • Fournir une aide lors de l’envoi de documents sur les polices, au besoin.
  • Profil :

  • Diplôme universitaire ou inscription au programme Professionnel d’assurance agréé (PAA)
  • Bilinguisme exigé (anglais et français)
  • Capacité à résoudre des problèmes et à faire preuve d’initiative pour offrir des solutions.
  • Capacité à apprendre rapidement et souci du détail.
  • Fortes compétences organisationnelles et capacité à gérer plusieurs tâches et échéances à la fois.
  • Capacité à évaluer, analyser et interpréter les renseignements.
  • Capacité à travailler seul pour respecter les échéances ainsi que dans un milieu où l’approche est axée sur l’équipe pour atteindre les objectifs.
  • Bonne connaissance des systèmes et des applications informatiques (Windows, Outlook, MS Word, Excel et systèmes de traitement des données)
  • AIG Canada invite et encourage les personnes handicapées à postuler. Sur demande, des mesures d’adaptation sont offertes aux candidats qui prennent part à tous les aspects du processus de sélection.

    Overview

    Our Private Client Group (Personal Insurance) offers a comprehensive, customized approach to managing risks and reducing vulnerabilities.

    We are looking for a customer service representative, for our home and auto products designed for our high net worth customers and their families.

    If you enjoy collaborating and building relationships with internal and external partners, participating in on-the-job learning and want to build a career in the insurance industry, then we would like to hear from you.

    Located in downtown Montreal, you will be a member of a national team reporting to the Client Services Operations Director in Toronto.

    Overall Accountability

  • Handle broker requests for new business and policy changes while providing exceptional customer service;
  • Respond to broker inquiries, via phone and e-mail, and provide quotes to brokers;
  • Conduct regular follow up with brokers for additional policy / client information;
  • Review incoming requests, making appropriate decisions and processing accordingly;
  • File set-up and maintenance on personal risk system;
  • Ongoing liaison with underwriters regarding decisions on accounts;
  • Process cancellation requests
  • Assist in mailing of policy documents when needed
  • Qualifications

  • University Degree and / or enrollment in the Chartered Insurance Professional (CIP) program
  • Bilingual (English / French) required
  • Ability to solve issues / problems and take initiative to provide solutions
  • Quick learner with a strong attention to detail, is imperative
  • Strong organizational skills, with the ability to handle multiple tasks and deadlines simultaneously
  • Aptitude for evaluating, analyzing and interpreting information;
  • Ability to work independently to meet deadlines, as well as in a team oriented approach to accomplish goals
  • Confident knowledge of systems and PC applications (Windows, Outlook, MS Word, Excel and data processing systems)
  • AIG Canada welcomes and encourages applications from people with disabilities. Accommodations are available on request for candidates taking part in all aspects of the selection process.

    It has been and will continue to be the policy of American International Group, Inc., its subsidiaries and affiliates to be an Equal Opportunity Employer.

    We provide equal opportunity to all qualified individuals regardless of race, color, religion, age, gender, gender expression, national origin, veteran status, disability or any other legally protected categories.

    At AIG, we believe that diversity and inclusion are critical to our future and our mission creating a foundation for a creative workplace that leads to innovation, growth, and profitability.

    Through a wide variety of programs and initiatives, we invest in each employee, seeking to ensure that our people are not only respected as individuals, but also truly valued for their unique perspectives.

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