Représentant des ventes internes/Dealer Services Representative
Cox Automotive
Saint-eustache, QC
6d ago

L'équipe de Manheim Canada s'agrandit et nous sommes ravis d'accueillir de nouveaux membres. Nous recherchons un (e) représentant (e) des services aux concessionnaires qui jouera un rôle clé dans la génération de revenus, le maintien et l'établissement de relations avec les concessionnaires, et qui veillera à ce que la satisfaction de la clientèle soit une priorité absolue.

En tant que représentant des services aux concessionnaires, vous travaillerez directement avec nos clients et notre équipe des opérations pour assurer le bon déroulement des ventes.

Vous travaillerez en étroite collaboration avec le personnel de vente sur le terrain pour vous assurer que les attentes des clients sont au premier plan.

Vous serez responsable de la promotion et de l'éducation des clients sur les divers produits et services fournis par Manheim.

Voici ce que vous ferez plus précisément :

  • Représenter la ligne de vente des concessionnaires à l'encan le jour de la vente en faisant la promotion des services Manheim, accepte et sollicite des numéros de réserve auprès des concessionnaires
  • Travailler avec la ligne, les gestionnaires de départements, l'équipe de vente et d'autres parties prenantes pour s'assurer que chaque véhicule traverse le bloc d'encan le jour de la vente et / ou est affiché sur nos plateformes numérique
  • Travailler directement avec les clients sur place (à l’encan) et sur la route (concessionnaires)
  • Assurer toutes les préparations nécessaires au jour de la vente (activités avant / après) liées aux ventes physique (sur la ligne) ainsi que sur les plateformes numériques
  • Créer de nouvelles relations avec les concessionnaires toute en s'appuyer sur les relations déjà établie pour assurer une fidélisation du client et / ou saisir toutes opportunités de croissance
  • Enquêter et aider à résoudre les problèmes des clients ; agir en tant que liaison lorsque d'autres départements sont impliqués dans la résolution de problèmes
  • Éduquer les clients sur les plateformes numériques, les services et les produits offerts par Manheim.
  • Offrir de la formation sur les plateformes numériques, si nécessaire
  • Fournir des conseils aux clients concernant la fixation des prix planchers avant chaque vente
  • Servir de point de contact principal pour les acheteurs et les vendeurs
  • Organiser le ’staging’’ des véhicules et le transport des véhicules (ramassage et livraison) en fonction de la demande du client
  • Maximiser le nombre de transactions sur toutes les plateformes
  • Réserver et télécharger des véhicules pour les concessionnaires
  • Solliciter de l’inventaire auprès des acheteurs et offrir des services supplémentaires
  • Identifier les unités vendues et faciliter les transactions jusqu'à complétion
  • Travailler avec le gestionnaire du département pour assurer une expérience client cohérente et efficace
  • Revoir les véhicules pour vente (sur les plateformes et à l’encan), localiser les véhicules manquants et travailler avec les clients et l'équipe des opérations pour s'assurer que les véhicules sont prêts pour la vente
  • Démontrer son engagement en matière de sécurité en suivant toutes les procédures de sécurité et de santé et en modélisant les bons comportements
  • Effectuer toute autre tâche en fonction des besoins d’affaires
  • Qualifications :

    Ce dont vous avez besoin pour réussir dans ce rôle :

  • Diplôme d'études secondaires ou équivalent
  • 2-4 ans d'expérience dans un rôle administratif incluant du service à la clientèle
  • Esprit de vente, nous avons besoin de quelqu'un qui voit rapidement les opportunités
  • Permis de conduire valide
  • Bonnes compétences en communication
  • Excellent sens de l'organisation, et du détail
  • Résilient au changement
  • Bonne aisance à apprendre de nouveaux systèmes (plateformes numériques)
  • Connaissances de base avec Microsoft Office (en particulier Excel)
  • Ce que nous offrons :

  • 24 jours de congés payés par an dès la première année.
  • Régime d'assurance généreux payé par Cox Automotive Canada (médical, dentaire, vie, invalidité)
  • Remboursement des frais de scolarité
  • Régime de cotisation REER
  • Programmes de rabais Venngo
  • Cheminement de carrière opportunité de développement et d'avancement au sein de la famille d'entreprises de Cox Automotive
  • Possibilité d'implication avec les communautés locales grâce au programme de volontariat parrainé par l'entreprise
  • À Cox Automotive Canada, nos employés sont notre plus grande ressource!
  • Our team is growing, and we are excited to welcome additional members to our team. This role plays a key part in generating revenue, building relationships with dealerships, and ensuring customer satisfaction remains top priority.

    As our Dealer Services Rep, you’ll work with clients and our local operational team to ensure that all sales run smoothly.

    You’ll work closely with the Field Sales Staff to ensure that client expectations are top of mind. You’ll be responsible for promoting and educating clients on various products and services provided by Manheim.

    Here’s what you’ll be doing more specifically :

  • Represent the Dealer Sales Lane at the location on sale days promotes Manheim services, accept, and solicits reserve numbers from Dealers
  • Work with lane, department managers, market sales team, and other stakeholders to ensure each vehicle crosses the auction block on sale day and or is posted on our online platforms
  • Work directly with clients onsite (at auction) and offsite (dealerships)
  • Champion all sale day preparations (pre / post activities) related to in lane and online sales
  • Demonstrate professionalism, establishes new relationships with dealers and builds on existing relationships to facilitate client retention and growth
  • Investigates, troubleshoots, and resolves client problems and issues; acts as a liaison when other departments are involved in problem solving
  • Assist with client care issues and respond to dealer inquiries, problems, or concerns
  • Educate clients on online platforms, Manheim services & products.
  • Provide assistance and training on platforms, if needed
  • Provide consultation to clients regarding setting of floor prices prior to every sale
  • Serve as the main point of contact for buyers and sellers
  • Organize vehicles staging and vehicle transport (pick-up and delivery) based on client request
  • Maximize the number of transactions on all sales platforms
  • Book and upload vehicles for dealers
  • Solicit inventory and offer additional services to all buyers
  • Identify sold units and facilitate transactions through completion
  • Work with manager to ensure a consistent and effective online and in-lane client experience
  • Walk vehicles for Dealer representative to ensure sale readiness
  • Review vehicles in sales line up (both online and onsite), locates missing vehicles, and works with customers and operations team to ensure that vehicles are prepared for sale
  • Ensure that repairs are completed in a timely manner
  • Address incoming phone calls and shared email
  • Demonstrate safety commitment by following all safety and health procedures and modeling the behaviors
  • Perform any other task based on business needs
  • High school diploma or equivalent
  • 2-4 years experience in an administrative role with client service exposure
  • Sales mindset, we need someone that quickly sees opportunities
  • Valid driver's license
  • Good communication skills
  • Strong sense of organization, with great attention to detail
  • Resilient to change
  • Comfortable with digital platforms
  • Basic knowledge with Microsoft Office (specifically Excel)
  • What We Offer :

    Twenty-four (24) days of paid time off per year

    Generous Insurance plan paid by Cox Automotive Canada (medical, dental, life, disability)

    Tuition Reimbursement and time off for studies

    RRSP contribution plan with corporate matching component

    Venngo Discount programs

    Fast paced, multicultural work environment

    Career pathing opportunity for development and advancement within the Cox Automotive family of companies

    Opportunity for involvement with local communities through company sponsored volunteering program

    Cox Automotive Canada was named one of Greater Toronto’s Top Employers

    About Cox Automotive

    There’s nothing ordinary about Cox Automotive. We are people of every background driven by our passion for mobility, innovation, client success and community outreach.

    We make buying, selling and owning (or simply using) cars easier for everyone. Touching more than 40,000 clients across five continents, we bring together the best brands and the best teams to propel the automotive industry forward.

    Some of those team members work for our iconic consumer brands like Autotrader and Kelley Blue Book, while others are creating the future of automotive at industry-facing brands like Dealer.com, Manheim and vAuto.

    About Cox

    We are the Cox family of businesses. We’ve been making our mark since 1898 by building and evolving world-class businesses, staying true to our values, and encouraging top talent to always look for growth and impact while building a career with us.

    Our primary divisions Cox Communications and Cox Automotive are driving a new wave of innovation, powering smart cities with powerhouse broadband communications and pioneering greener, more progressive transportation alternatives for individuals and fleet operators.

    We’re also expanding into new spaces like cleantech and healthcare to rev up our momentum toward building a better future for the next generation.

    We’re looking for the talent today who will be our leaders tomorrow.

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