Disability Management Associate // Associe en gestion de l'invalidite (Administration)
Organizational Solutions Inc.
Edmonton, AB
11d ago

Disability Management Associate

français à suivre)

WE ARE GROWING, COME AND GROW WITH US!

As an employee of Organizational Solutions Inc. (OSI), a 100% Canadian owned company specializing in Disability Management services, you would enjoy the opportunity work in an innovative environment and to engage in meaningful work where you influence client claim outcomes and work within a dynamic, fun, and talented team of professionals.

Some of the benefits of a career with Organizational Solutions Inc. are :

  • Great total rewards compensation package
  • Competitive benefits
  • Flextime
  • Training and development
  • Tuition reimbursement program
  • Career advancement potential
  • RRSP program
  • Innovative, growing, and participatory company
  • OSI appreciates our employees and encourages all team members to be active participants in the development of our future as a national leader in Disability Management solutions.

    We use the RIGHT care, at the RIGHT time, for the RIGHT outcome to help Employers, Finance and HR Professionals significantly reduce the cost, human impact and lost productivity of time away from work due to injury, illness or disability.

    We are Disability Management Specialists it's what we do!

    Disability Management Associate

    This role focuses on assisting Disability Management Specialists in managing the day to day disability claims (STD / LTD / Workers' Compensation) for our clients and assists in facilitating and promoting an early and safe return-

    to-work for our clients’ employees. Disability Management Associates will communicate with key client contacts, employees and health care providers in order to manage return-

    to-work planning. Disability Management Associates will assist on assigned clients by setting up new claims, setting up client accounts, follow-

    up for missing information, preparing Care Management Reports, adjudicating non-complex claims, coordinating timely reports, evaluating historical claims performance and working collaboratively with the Disability Management team to provide solution-

    focused programs for clients.

    Desired Skills and Experience

  • 1-3+ years of administrative experience, preferrably within a medical setting
  • Accuracy and attention to detail
  • Familiar with faxing, photocopying & scanning
  • Excellent oral & written communication skills
  • Data entry skills
  • Ability to learn new procedures and systems quickly and thoroughly
  • Strong critical thinking and analytical skills
  • Strong customer service skills
  • Strong organization and prioritization skills
  • Team player that is adaptable, flexible, and dependable
  • MUST be proficient in using Microsoft Word, Excel, Outlook and PowerPoint, and have the ability to learn an internal database system.
  • Previous experience in Disability Management and Return-to-work planning will be considered a strong asset
  • If this position interests you please send your resume directly to :

    Ryan deLottinville, B. Comm (hons.), HR / Recruitment Lead

    rdelottinville orgsoln.com

    Embauche : Associé en gestion de l’invalidité (Administration)

    JOIGNEZ-VOUS À UNE ENTREPRISE EN PLEINE CROISSANCE!

    En tant qu’employé d’OSI, vous aurez l’occasion de travailler dans un environnement novateur et d’occuper un emploi enrichissant où vous influencerez le règlement des dossiers des clients et travaillerez au sein d’une équipe de professionnels dynamiques, sympathiques et talentueux.

    Entreprendre une carrière chez Solutions Organisationnelles comporte de nombreux avantages, parmi lesquels on retrouve :

  • Programmes de rémunération globale des plus intéressants
  • Avantages sociaux concurrentiels
  • Horaires flexibles
  • Formation et développement en continu
  • Programme de remboursement de frais de scolarité
  • Possibilités d’avancement professionnel
  • Programme de REER
  • Entreprise en croissance, novatrice et participative
  • OSI apprécie ses employés et encourage tous les membres de l’équipe à participer activement au développement et à l’avenir de l’entreprise en tant que chef de file en gestion de l’invalidité.

    Si ce défi vous intéresse, votre candidature nous intéresse!

    En raison de la croissance de nos activités, nous recherchons présentement des candidats ayant démontré leur capacité à travailler en équipe, pour se joindre à notre dynamique organisation à titre d’ administrateur en gestion de l’invalidité .

    Responsabilités :

    L’associé en gestion de l’invalidité constitue un poste de premier échelon comportant les tâches suivantes :

  • Participer à l’ouverture des dossiers
  • Participer aux sondages auprès des employés
  • Distribuer les télécopies reçues et en envoyer
  • Générer et transmettre par courriel les rapports de fin de mois, les rapports de gestion des soins de même que les rapports annuels, au besoin
  • Faire le suivi auprès du personnel médical et des clients, au besoin
  • Gérer la réception et l’expédition par la poste et par service de messagerie
  • Aider à la transmission des rapports par courriel
  • Coordonner les commandes de cartes professionnelles pour le personnel
  • Rapports de fin de mois pour la comptabilité
  • Coordonner les réservations des salles de conférence
  • Coordonner les déjeuners-causeries pour les clients et le personnel
  • Procéder au montage de trousses et reliures destinées aux clients
  • Distribuer / transmettre par courriel l’infolettre OSI
  • Rédiger l’ordre du jour et les minutes des réunions d’équipe
  • Commander les fournitures de bureau
  • Qualifications :

  • MS Office, Word, Excel, Outlook
  • Capacité à apprendre et à utiliser rapidement la base de données interne d’OSI
  • Habileté en saisie de données
  • Vitesse au clavier : 60 à 80 mots par minute
  • Être familier avec l’utilisation d’un télécopieur, d’un photocopieur et d’un numériseur
  • Compétences :

  • Précision et souci du détail sont essentiels
  • Solides compétences en service à la clientèle
  • Excellentes aptitudes pour la communication orale et écrite
  • Capacité d’apprendre le fonctionnement de nouveaux systèmes
  • Capacité d’apprendre de nouvelles procédures et de nouveaux systèmes de manière rapide et approfondie
  • Capacité à s’adapter, flexible et fiable
  • Esprit d’équipe
  • Le bilinguisme parlé et écrit est essentiel pour le poste de Montréal (français et anglais)
  • Si ce poste vous intéresse, postulez en ligne dès maintenant!

    Pour en savoir plus :

    Ryan deLottinville, B. Comm (hons.), RH / Recrutement

    rdelottinville orgsoln.com

    This is a full time position

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