Womenswear Buyer // Acheteur(euse) mode féminine
ssense
Montreal, Quebec, Canada
8d ago

Reporting to the Womenswear Buying Director, the Womenswear Buyer is responsible for the strategy, planning, selection and purchase of products within the women's division.

He / She will manage and execute all buying functions to maximize the effectiveness of the department and achieve the sales, profits and market share objectives of the company.

The ideal candidate has an exceptional eye for the latest industry trends in fashion, and the ability to develop and source new products through the precise execution of a well-

conceived product strategy.

RESPONSIBILITIES

  • Manage the seasonal purchasing budget and own the selection and strategy for a specific group of designers and categories
  • Select products to create a consistent buying message that is true to the SSENSE brand
  • Achieve target budgets, margins and sell-throughs
  • Negotiate and enforce terms and conditions with suppliers
  • Plan product range in coordination with the planning team
  • Work with suppliers to achieve early delivery times and achieve plan
  • Submit seasonal buying reports including trends, special collections and focus areas
  • Feed the marketing and creative teams with product content in order to create seasonal campaigns
  • Liaise with the styling team to ensure product is accurately represented
  • Work with Assistant Buyers to ensure weekly repeats and returns are performed
  • Perform competitive research and price benchmarking
  • Act as a brand ambassador building strong relationships with suppliers
  • Stay abreast of the latest trends and identify new designers
  • REQUIREMENTS

  • Bachelor’s degree in a relevant field
  • A minimum of 3 years experience in a buying role, preferably in a multi-brand luxury environment
  • Strong understanding of the industry and the relationship between suppliers, retailers and consumers
  • Excellent skills using Microsoft Excel
  • Good written and verbal communication skills in both English and French
  • SKILLS

  • Strong sense of personal style
  • Highly analytical with a strong understanding of retail math
  • Well spoken and articulate with excellent oral communication skills
  • Confidence and credibility with solid track record in networking and negotiating
  • Creative problem solving abilities
  • Relevant de la Directrice des achats, mode féminine, l’Acheteur(euse) est responsable de la stratégie, la planification, la sélection et l'achat des produits au sein de la division féminine.

    Il / Elle s’occupera de la gestion et l’exécution de toutes les fonctions en vue de maximiser l’efficacité du département et d’atteindre les objectifs de vente, profits et parts de marché de l’entreprise.

    Le candidat idéal a l’œil pour repérer les dernières tendances de l'industrie de la mode et démontre la capacité à développer et dénicher de nouveaux produits à travers l'exécution d’une stratégie de produit établie.

    RESPONSABILITÉS

  • Gérer le budget des achats saisonniers, la sélection et la stratégie pour un groupe spécifique de designers et de catégories
  • Sélectionner des produits pour créer un message d'achat cohérent qui est fidèle à la marque SSENSE
  • Atteindre les budgets, marges et taux de conversion cibles
  • Négocier et renforcer les modalités auprès des fournisseurs
  • Planifier la gamme de produits en collaboration avec l'équipe de planification
  • Travailler avec les fournisseurs pour obtenir des dates de livraison hâtives et atteindre le plan
  • Soumettre des rapports d'achat y compris les tendances saisonnières, les collections spéciales et les domaines cibles
  • Fournir aux équipes marketing et création le contenu produit afin de créer des campagnes saisonnières
  • Assurer la liaison avec l'équipe du style afin d’assurer que le produit est bien représenté
  • Travailler avec les Acheteurs adjoints pour s’assurer que les répétitions hebdomadaires et les retours sont effectués
  • Réaliser de la recherche sur la concurrence, y compris la comparaison de prix
  • Restez à l'affût des tendances et d'identifier de nouveaux designers
  • Agir comme ambassadeur de la marque et bâtir des relations solides avec les fournisseurs
  • EXIGENCES

  • Baccalauréat dans un domaine pertinent
  • 3 années d'expérience aux achats, préférablement dans un environnement multi-marques de luxe
  • Excellente connaissance de l’industrie et des relations entre les fournisseurs, les détaillants et les consommateurs
  • Compétences avancées avec Microsoft Excel
  • Maîtrise de l’anglais et du français tant à l’oral qu'à l’écrit
  • COMPÉTENCES

  • Sens du style personnel
  • Esprit analytique avec une solide compréhension des mathématiques de détail
  • Éloquence et capacités de communications orales exceptionnelles
  • Confiance et crédibilité avec des antécédents avérés en réseautage et négociation
  • Esprit créatif et excellentes aptitudes à résoudre des problèmes
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