Level Designer / Concepteur de niveauxBethesda Game Studios - MontrealDesignMore Info
ZeniMax Media Inc.
Montreal, CA
37d ago

Level Designer - Mobile

Bethesda Game Studios®, located in Montreal, is looking for a great talented Level Designer to join the team that is pushing the bleeding-

edge AAA game development for mobile platforms.

RESPONSIBILITIES :

  • Design, build, script and implement levels for future next generation Bethesda products;
  • Collaborate with designers to ensure locations convey setting and storytelling to players;
  • Work closely with designers and artists on the layout and construction of game environments;
  • Proactively contribute creative gameplay ideas throughout the game creation process;
  • Ability to balance aesthetic and gameplay needs with technical limitations is necessary to achieve the breakthrough worlds that Bethesda creates.
  • REQUIREMENTS :

  • Passion for Bethesda games;
  • Hold a solid game industry experience as a Level Designer minimum 2 years;
  • Solid experience with Unity and 3DsMax;
  • Excellent sense of 3D game space, storytelling, pacing and gameflow;
  • Experience with designing, building, and populating game levels;
  • Experience scripting or programming complex interactivity / gameplay;
  • Excellent communication and documentation skills;
  • Experience with Photoshop;
  • Excellent team player with very strong work ethic and ability to take and act on feedback;
  • Experience playing previous Bethesda Games Studios games.
  • DESIRED SKILLS :

  • Experience with modular kits a plus or procedural layout systems;
  • Creative and dialogue writing;
  • Experience with The Elder Scrolls Construction Set or GECK.
  • Concepteur de niveaux - Mobile

    Bethesda Game Studios®, situé à Montréal, recherche son talentueux Concepteur de niveaux pour rejoindre l’équipe qui repousse les limites du développement de jeux AAA sur les plateformes mobiles.

    RESPONSABILITES :

  • Concevoir, construire scripter et mettre en place les niveaux pour les futurs produits Bethesda de prochaine génération;
  • Collaborer avec les designers pour s’assurer que les lieux transmettent les cadres et la narration aux joueurs;
  • Travailler étroitement avec les designers et les artistes sur la disposition et la construction des environnements du jeu;
  • Contribuer de façon proactive aux idées de gameplay à travers le processus de création du jeu;
  • La capacité à trouver un équilibre entre l’esthétique et les besoins en gameplay avec les limites techniques est nécessaire pour atteindre le niveau d’innovation des mondes que Bethesda crée.
  • QUALIFICATIONS :

  • Passion pour les jeux Bethesda;
  • Détenir une solide expérience de 2 années minimum en tant que Concepteur de niveaux dans le secteur des jeux vidéo;
  • Solide expérience avec Unity et 3DsMax;
  • Excellent sens de l’espace de jeu 3D, la narration, le rythme et les flux du jeu;
  • Expérience dans la conception, construction et la population des niveaux de jeu;
  • Expérience dans le scripting ou la programmation de complexes interactions / gameplay;
  • Excellentes compétences en communication et documentation;
  • Expérience avec Photoshop;
  • Très bon joueur d’équipe avec un fort sens du travail éthique ainsi qu’une capacité à prendre et agir sur les retours d’information;
  • Expérience de jeu dans les précédents titres de Bethesda Game Studios.
  • ATOUTS :

  • Expérience avec les kits modulaires un plus ou avec les systèmes de disposition procédurale;
  • Écriture de dialogue et créative;
  • Expérience avec le Set de Construction The Elder Scrolls ou GECK.
  • Apply
    Add to favourites
    Remove from favourites
    Apply
    My Email
    By clicking on "Continue", I give neuvoo consent to process my data and to send me email alerts, as detailed in neuvoo's Privacy Policy . I may withdraw my consent or unsubscribe at any time.
    Continue
    Application form