Artistic Director at Cirque
Cirque Du Soleil
Montréal, QC, CAN
46d ago

An Artistic Director at Cirque du Soleil personifies the artistic essence of our shows, ensuring their daily quality, integrity and continuous high-

level performance and working alongside artists and team members all dedicated to bringing life to the stage and invoking imagination around the world.

An Artistic Director at Cirque is :

  • A charismatic leader who inspires and motivates others to excel.
  • An authentic communicator, encouraging and nourishing artists and team members to make meaningful contributions and push boundaries.
  • An artistic sensibility, provoking emotions and passion on stage.
  • A creative mind with an artistic eye and keen business intelligence.
  • An ambassador of Cirque’s values stimulated by artistic and cultural diversity.
  • A solution-focused thinker comfortable with the complexities of international touring.
  • As an Artistic Director, you will play a key role in meeting daily objectives in terms of management and decision-making for all general artistic and acrobatic operations of a show.

    You will also be known as a(n) :

  • Show-quality guardian : Ensuring the show’s artistic content, integrity and quality standards.
  • Business influencer : Working towards achieving the company’s vision and intentions, while taking into consideration the needs and interests of the team, evaluating the consequences and impacts, and taking action.
  • Artistic anchor : Recommending artistic and acrobatic changes or adjustments as needed for the maintenance of the show and the well-being of its performers.
  • Global partner : Exemplifying and encouraging a collaborative approach with all other departments on tour, corporate services and Cirque partners;
  • sharing knowledge and contributing to best practices.

  • Team leader : Monitoring employee performance, providing feedback and coaching while creating a climate in which achievements are recognized and celebrated.
  • Guidelines advocate : With the collaboration of the coaching and physio teams, respecting the human risks performance management policy, as well as all procedures, norms and standards for the artistic department.
  • You are an experienced leader in the performing arts or traditional circus environment with fluency in English who will be interacting with over 70 different nationalities both on tour and at the various Cirque offices.

    Cirque offers two distinct environments. Which one would stimulate you the most ?

  • Big Top shows : An ecosystem of its own composed of the renowned Big Top tent and accompanying tents, the VIP lounge, the nomadic Box Office, Kitchen Services as well as an artistic tent which includes a wardrobe area, a travelling gym and a well-
  • equipped physiotherapy area all set up by show members.

  • Arena shows : A fast tempo, visiting a different city every week. Travelling from venue to venue, adapting operations and equipment to different facilities while preserving Cirque’s artistic excellence.
  • Un directeur artistique au incarne l’essence artistique de nos spectacles, en veillant quotidiennement à leur qualité, à leur intégrité et à leur haut niveau de performance continu.

    Il travaille aux côtés des artistes et des membres de l’équipe, tous dédiés à faire naître la magie sur scène et à invoquer l’imaginaire autour du monde.

    Un directeur artistique au Cirque est :

  • Un leader charismatique qui inspire et qui motive les autres à exceller.
  • Un communicateur authentique qui encourage et qui incite les artistes et les membres de l’équipe à repousser les limites et à s’impliquer en apportant d’importantes contributions.
  • Doté d’une sensibilité artistique qui provoque les émotions et la passion sur scène.
  • Un esprit créatif avec un œil artistique et à l’intelligence d’affaires remarquable.
  • Un ambassadeur des valeurs du Cirque stimulé par la diversité artistique et culturelle.
  • Un penseur axé sur les solutions qui est à l’aise avec les complexités associées aux tournées internationales.
  • En tant que directeur artistique, tu joueras un rôle clé dans l’atteinte des objectifs quotidiens en matière de gestion et de prise de décision pour toutes les opérations artistiques et acrobatiques d’un spectacle.

    Tu seras aussi reconnu comme :

  • Gardien de la qualité des spectacles : Veiller au contenu artistique, à l’intégrité et aux normes en matière de qualité du spectacle.
  • Influenceur d’affaires : Se donner les moyens d’atteindre la vision et les intentions de l’entreprise, tout en se préoccupant des besoins et des intérêts de l’équipe, en évaluant les conséquences et les répercussions, puis en prenant les mesures nécessaires.
  • Référence artistique : Recommander des changements ou des ajustements d’ordre artistique ou acrobatique pour la continuité du spectacle et le bien-être de ses artistes.
  • Collaborateur global : Incarner et encourager une approche collaborative avec les différents services de la tournée, les services corporatifs et les collaborateurs du Cirque;
  • partager les connaissances et contribuer aux meilleures pratiques.

  • Chef d’équipe : Guider la performance des employés en donnant de la rétroaction et de l’accompagnement professionnel tout en créant un climat au sein duquel les réalisations sont reconnues et célébrées.
  • Vigile corporative : En collaboration avec les équipes d’entraînement et de physiothérapie, respecter la politique de gestion des risques de la performance humaine, ainsi que l’ensemble des procédures, normes et règlements de la direction artistique.
  • Tu es un chef d’équipe expérimenté dans un environnement des arts de la scène ou du cirque traditionnel, tu maîtrises l’anglais et tu interagiras avec plus de 70 nationalités en tournée et dans les divers bureaux du Cirque.

    Le Cirque offre deux environnements distincts. Quel est celui qui vous stimule le plus ?

  • Spectacles de chapiteau : Un écosystème en soi composé du célèbre Grand chapiteau, des tentes l’accompagnant, du salon VIP, de la billetterie et des services de cuisine mobiles, ainsi que d’une tente consacrée aux artistes comprenant les loges, l’atelier de costumes, un gymnase mobile et un espace de physiothérapie bien équipé, le tout étant monté par les membres du spectacle.
  • Spectacles en aréna : Un environnement où le rythme est rapide et où chaque semaine se déroule dans une ville différente.
  • D’une salle de spectacle à une autre, les opérations et l’équipement doivent s’adapter aux installations tout en préservant l’excellence artistique du Cirque.

    Apply
    Apply
    My Email
    By clicking on "Continue", I give neuvoo consent to process my data and to send me email alerts, as detailed in neuvoo's Privacy Policy . I may withdraw my consent or unsubscribe at any time.
    Continue
    Application form